Asociaţia Marilor Retaileri: Grupuri de interese încearcă să demonizeze reţelele de supermarketuri
Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) consideră că există grupuri de interese care încearcă să demonizeze reţelele de supermarketuri pentru problemele cu care se confruntă unele sectoare ale agriculturii.
”A devenit evident în ultima perioadă că există un plan al grupurilor de interese deranjate de lupta Guvernului împotriva evaziunii fiscale prin care se încearcă demonizarea supermarketurilor şi portretizarea acestora în „ţapi ispăşitori" pentru diverse pretinse probleme cu care s-ar putea confrunta diferite sectoare din agricultura românească”, se arată într-un comunicat al AMRCR.
Asociaţia Marilor Retaileri acuză folosirea unor termeni precum „sabotaj" sau „tun" sau expresii precum „profiturile se ascund în buzunarele comercianților" pentru a ilustra situaţii de modificări ale preţurilor la diverse produse, fără a se fi menţionat dacă aceste produse erau sau nu în promoţie în perioadele monitorizate, dacă diferitele comparaţiile se refereau la aceeaşi marca de produs, acelaşi producător, acelaşi comerciant sau aceeaşi unitate de măsură.
Potrivit, Asociaţiei Marilor Retaileri, acuzaţiile de creştere artificială a preţurilor în perioada premergătoare creşterii TVA nu au fost confirmate de nicio instituţie abilitată în acest sens. Un astfel de exemplu este Institutul Naţional de Statistică care a dat publicităţii, indicele preţurilor de consum, potrivit căruia majoritatea preţurilor au scăzut în ultimele luni.
Asociaţia spune că a recomandat tuturor membrilor săi să utilizeze toate instrumentele comerciale care le stau la dispoziţie pentru ca scăderea TVA, care va intra în vigoare la 1 iunie, să se regăsească în preţul la raft.
”AMRCR reiterează faptul că înţelege să fie partener al Guvernului în acest proiect şi reaminteşte că membrii AMRCR au cerut FMI în urmă cu patru ani reducerea TVA la alimente în vederea relansării consumului, facilitării accesului clienţilor la produse alimentare şi redirecţionării bugetului familiilor şi către produse nealimentare”, afirmă reprezentanţii marilor reţele.
Asociaţia precizează că ia în considerare şi acţionarea în justiţie a tuturor celor care nu pot face dovada declaraţiilor referitoare la aşa-zisele repatrieri ale profiturilor reţelelor internaţionale de retail.