Amazon vinde tehnologia din magazinele fără checkout
După doi ani în care a experimentat cu magazine fără checkout, Amazon a decis să vândă și altor retaileri tehnologia disponibilă în aceste unități, denumită "Just Walk Out".
Primul partener confirmat este grupul OTG, care operează în Statele Unite formatul de proximitate CIBO Express Gourmet Markets. Magazinele sunt amplasate în zone dedicate turiștilor, iar primul dintre acestea care va beneficia de tehnologie este cel din aeroportul Newark, din apropierea New York-ului. OTG a transmis deja că următoarele unități vizate pentru implementare sunt Newark Liberty și cel aflat în interiorul aeroportului LaGuardia, scriu cei de la IGD. Astfel, clienții vor putea intra folosind un card de credit, își vor lua produsele și apoi vor părăsi magazinul fără să treacă pe la un checkout, maximizând astfel eficiența procesului de cumpărare. Utilizarea cardului de credit este principalul element de diferențiere față de magazinele Amazon Go, acolo unde accesul se face pe baza unei aplicații dedicate.
Tehnologia "Just Walk Out" permite comercianților să își doteze magazinele cu camere, senzori de greutate și alte echipamente care să detecteze produsele pe care oamenii le iau de pe rafturi. Valoarea acestora este retrasă de pe cardul de credit în momentul în care un client părăsește magazinul, factura fiind ulterior trimisă pe adresa de e-mail.
Nu este încă clar ce tip de comercianți țintește Amazon, mai ales din punctul de vedere al dimensiunii, dar reprezentanții au transmis că tehnologia este ideală pentru locuri în clienții se grăbesc și trebuie, de multe ori, să aștepte la cozi.
Există însă și reticență față de tehnologia în cauză, scriu cei de la Fast Company, oferind exemplul orașelor Philadelphia și San Francisco, care au interzis magazinele fără checkout. Motivul ar fi că acestea discriminează clienții cu o putere de cumpărare mai mică și care plătesc, în mod tradițional, cash.