Amazon duce magazinele fără check-out la Londra
La doi ani de la deschiderea primului magazin fără check-out în Seattle, Amazon va inaugura o unitate similară în cartierul londonez Notting Hill.
Magazinul dotat cu tehnologie de ultimă oră va pune presiune pe supermarketurile britanice tradiționale, care se luptă deja să facă față discounterilor ca Aldi, Lidl și B&M. O altă problemă a TT-ului din Marea Britanie este faptul că multe companii nu operează pe zona de e-commerce, preferată de tot mai mulți clienți, dar în care marja de profit este inferioară.
Accesul se va face pe baza aplicației Amazon Go, urmând ca o serie de senzori și camere să înregistreze traseul clientului prin magazin și produsele pe care acesta le ia de pe raft. La ieșirea din unitatea comercială, valoarea cumpărăturilor va fi retrasă din contul utilizatorului Amazon Go.
În prezent există 25 de magazine dotate cu această tehnologie, majoritatea de mici dimensiuni. Recent, compania condusă de Jezz Bezos și-a anunțat intenția de a vinde și altor retaileri sistemul. Primul partener confirmat este grupul OTG, care operează în Statele Unite formatul de proximitate CIBO Express Gourmet Markets. Magazinele sunt amplasate în zone dedicate turiștilor, iar primul dintre acestea care va beneficia de tehnologie este cel din aeroportul Newark, din apropierea New York-ului.