Amazon a câștigat anul trecut 581 euro pe secundă
Gigantul online Amazon a câștigat anul trecut 581 de euro pe secundă, mai mult decât rivalii chinezi Alibaba și Pinduoduo împreună, arată datele Stocklytics.com, citate de esmmagazine.com.
Industria globală de ecommerce a fost evaluată anul trecut la 2,74 miliarde de euro, peste PIB estimat pentru 2024 a Canadei, Braziliei și Italiei.
Spre comparație, grupul Alibaba a câștigat 392 euro pe secundă anul trecut, veniturile totalizând 12,57 miliarde de euro.
Marketplace-ul chinez Pinduoduo a bifat încasări de 185 euro pe secundă în 2023, de trei ori mai puțin față de Amazon. JD.com și eBay completează clasamentul, cu venituri de 97 euro, respectiv 80 euro pe secundă.
În afara faptului că a înregistrat cele mai mari vânzări din sectorul de ecommerce – 27,78 miliarde de euro – Amazon a adăugat peste 820.82 miliarde de euro la valoarea sa de piață la nivelul anului trecut.
Capitalizarea companiei a ajuns la 1,66 trilioane de euro la începutul lunii martie. Prin urmare, Amazon valorează de trei ori mai mult decât următoarele cinci companii de ecommerce din clasament – Alibaba, Pinduoduo, JD.com, eBay și Rakuten.
Amazon a continuat să închidă anul trecut din magazinele Amazon Go, la șase ani de la lansarea tehnologiei Just Walk Out, pe care acum retailerul intenționează să o vândă către terțe părți. Amazon a lansat conceptul Go în urmă cu șase ani, fiind primul retailer care a introdus plata fără casieri, cumpărăturile fiind înregistrate de senzori și camere inteligente, în timp ce plata era procesată când cumpărătorii ieșeau din magazin.