Alimentele au continuat să se scumpească la început de an

Începutul de an a venit cu o nouă scumpire în cazul alimentelor, potrivit datelor Institutului Național de Statistică. În luna februarie a acestui an, alimentelor costau cu 1,54% mai mult decât în luna decembrie a anului trecut și cu 4,54% peste nivelul din februarie 2024, arată datele analizate de INS. Continuă scumpirea alimentelor. Prețurile, cu aproape 18% mai mari față de vara trecută

Față de luna februarie a anului trecut, pâinea avea în februarie 2025 un preț cu 3,05% mai mare. Și fructele proaspete și legumele au costat mai mult, datele INS arătând un plus de 8,3% în februarie 2025 față de februarie 2024, respectiv +7,4%. Uleiulul costa cu 5,6% mai mult, margarina cu 17% peste nivelul de la începutul anului trecut, carnea de vită cu 4,4% mai mult, iar cea de pasăre și cea de porc cu 2,59%. Și prețul laptelui a crescut în perioada analizată cu 4,3%, iar băuturile alcoolice s-au scumpit cu 5,5%.

În medie, creșterea medie a prețurilor a fost în februarie de 0,9% față de luna ianuarie. Raportat la luna februarie 2024, creșterea anuală s-a menținut la 5%, la fel ca în prima lună a anului. Dincolo de alimente, și mărfurile nealimentare s-au scumpit cu 4,8%, iar tarifele pentru servicii au înregistrat un avans de 6,4%.

„În ceea ce privește evoluțiile macroeconomice viitoare, membrii Consiliului au arătat că noile evaluări relevă o nouă înrăutățire a perspectivei inflației pe termen scurt în raport cu previziunile precedente, în condițiile în care rata anuală a inflației este așteptată să cunoască o fluctuație pronunțată în semestrul I 2025, iar în semestrul II să descrească pe o traiectorie mai ridicată decât cea din proiecția anterioară, menținându-se deasupra intervalului țintei până la finele anului curent”, explică reprezentanții BNR.

Totodată, după ce va coborî în primele luni din 2026 ușor sub limita de sus a intervalului țintei, în principal pe fondul unor efecte de bază, Banca Națională a României preconizează că rata anuală a inflației își va stopa probabil scăderea, rămânând practic constantă până la capătul orizontului de prognoză, pe un palier doar marginal inferior celui previzionat anterior. Astfel, aceasta ar urma să se reducă la 3,8% în ultima lună a anului curent și la 3,1% în decembrie 2026, finele orizontului prognozei, comparativ cu valorile de 3,5% și respectiv 3,3% indicate de proiecția precedentă pentru aceleași momente de referință.

Început de an în forță pentru expansiunea Lidl în România. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Început de an în forță pentru expansiunea Lidl în România
În primele două luni ale lui 2025, Lidl România a creat peste 250 de locuri de muncă la nivel național, prin inaugurarea a 12 magazine noi....
lalele buget flori de primavara cadouri de 8 martie, cadouri ziua femeii 8 martie. vei mai multe pe revistaprogresiv.ro
Glovo: România, lider în comenzile de flori de Ziua Femeii
De Ziua Femeii, românii sărbătoresc femeile din viața lor prin gesturi speciale, iar florile rămân cadoul preferat, potrivit unei analize...
Carrefour renunță la aproape 1.000 de angajați în Franța
Carrefour pregătește un nou concept de magazin de proximitate în stațiile de metrou din Franța
Carrefour a semnat un acord care prevede deschiderea unui nou concept de magazin de proximitate în 45 de stații de metrou din jurul Parisului....
O nouă campanie pentru produsele Cămara Noastră de la Lidl
„Gusturi din întreaga țară într-o singură Cămară”, campania creată de MullenLowe România pentru Lidl România, deschide portalul către...
Supeco discounter exterior magazin
Supeco lansează un canal WhatsApp pentru a aduce ofertele mai aproape de clienți
Supeco lansează canalul oficial de WhatsApp pentru a le oferi clienților acces rapid la cele mai noi promoții și cataloage digitale, direct pe...
Sonia Voinescu, Avocat Senior Coordonator D&B David și Baias
Utilizarea sistemelor de rating ale produselor intră în vizorul autorităților de concurență
Sistemele de rating pentru produse și servicii de larg consum au devenit, la nivel global, un instrument care influențează alegerile...