Aldi pariază pe spectacol in-store în cel mai nou concept [GALERIE FOTO]
După un an de criză, dar și de oportunități pentru industria de retail și FMCG, în care retailul de proximitate a fost pe val, Aldi a lansat Corner Store. Vorbim despre un nou concept de retail, în care cuvântul de ordine este spectacol.
Inaugurat recent în Australia, în nordul orașului Sydney, noul format de retail, care se încadrează în segmentu convenience, vine cu schimbări radicale atât la nivel de design, cât și la nivel de sortimentație. De altfel, discounterul spune că prin acest concept vizează cumpărătorii cosmopoliți din Australia, scrie publicația ESM Magazine.
“Știm ca australienii caută experiențe de cumpărare noi și de conveniență, în special în zonele aglomerărilor urbane, astfel că lucrăm la dezvoltarea unui format mai mic sub brandul Aldi Corner Store”, declarau reprezentanții Aldi în urmă cu două luni, la momentul apariției primelor informații despre noul concept.
Astfel, alimentele și produsele proaspete rămân nucleul gamei, dar sortimentația a fost completată de o selecție tot mai mare de produse ready to eat și on the go. De exemplu, la intrarea în magazin există un corner de cafea cu cafea prajită artizanal și preparată de un barista, iar într-o altă parte a magazinului a fost gândit un juice bar, unde clienții își pot stoarce propriul suc de portocale. Magazinul include, de asemenea, o selecție largă de produse de panificație artizanale de la Sonoma, un producător local apreciat de cumpărătorii australieni.
Cu toate acestea, ceea ce se remarcă cel mai mult în noua locație Aldi sunt picturile murale semnate de artistul australian Mulga (Joel Moore). Ideea de a lucra cu artiști locali a venit de la Landini Associates, compania responsabilă cu designul noului concept de magazin. Fiecare locație care va fi inaugurată sub noul concept Corner Store va avea un aspect unic, iar materialele folosite, semnalizarea în magazin, casele de marcat și uniformele personalului vor asigura o senzație și un aspect constant la nivel de rețea.
„Cu o combinație de picturi murale jucăușe și comunicare grafică simplă și directă, vrem să-i facem pe clienți să zâmbească în timp ce fac cumpărăturile în noile locații Aldi”, a declarat Ben Goss, director de design grafic la Landini Associates.
Un pariu riscant
Cât de sustenabil e însă noul format în contextul actual? Gurile rele spun că avem în față un pariu riscant având în vedere faptul că zona în care este poziționat magazinul este una de birouri și implicit nu tocmai tranzitată în această perioadă. De altfel, și investiția pe care a făcut-o discounterul german nu este deloc de neglijat: peste 1 miliard de euro în următorii 5 ani pentru ”transformarea la față” pe piața din Australia. Concret, vorbim despre extinderea noului concept, implementarea de case de marcat cu self check-out, dar și automatizarea unor operațiuni prin integrarea roboților in-store.
Cu toate acestea, în două decenii, Aldi a trecut de la poziția de nou venit la al treilea jucător din Australia, cu o cotă de 12% pe o piață estimată la 122 de miliarde de dolari. Potrivit datelor IBISWorld, segmentul magazinelor de proximitate, în care se încadrează și Aldi Corner Store, valorează încă 4,2 miliarde de dolari anual. ”Trebuie însă să avem în vedere că Woowrths și Coles, principalii competiori ai Aldi, au făcut deja pași importanți în această zonă. De altfel, și Tom Daunt, Directorul Executiv al Aldi Australia a recunoscut că «Aldi a ajuns uneori târziu la petrecere în materie de inovație»”, comentează publicația news.com.au.
Deși încă în fază de testare, executivul Aldi Australia a declarat că în următoarea perioadă vor mai fi inaugurate alte trei locații, fiecare cu un spațiu de vânzare la jumătate față de mărimea unui Aldi standard de 1.200 de metri pătrați.
Sursă foto: Landini Associates.