Aldi îşi face curaj să facă saltul către online

Discounterul german Aldi testează posibilitatea a-şi lansa operaţiunile online. Compania lucrează în prezent la primul său site de comerţ online care va fi disponibil în Marea Britanie, raportează publicaţia germană Lebensmittel Zeitung. Sunt deja peste 10 ani de când liderul pieţei germane de retail tot “rumegă” la această idee. Aldi îşi face curaj să facă saltul către online

Piaţa din Marea Britanie este considerată cea mai propice pentru lansarea unui asemenea proiect de anvergură din moment ce englezii sunt recunoscuţi pentru deschiderea lor faţă de cumpărăturile online. Acest segment a atins în Marea Britanie cote la care retaileri germani pot doar să viseze în piaţa lor de origine.

Studiile arată că circa 80% dintre britanici cumpără online, iar o altă cercetare recentă realizată de un serviciu de logistică, Postnord, arată că alimentele sunt plasate pe a şasea poziţie când vine vorba de tipuri de produse pentru care există predispoziţie de achiziţie online.  Semne de încurajare vin şi din partea celorlalţi retaileri. Spre exemplu, în 2014, circa 8% dintre vânzările rivalilor de la Tesco au fost realizate online.

De altfel, Aldi cochetează cu ideea de e-commerce de ani de zile, cea mai mare piedică fiind însă scepticismul mai multor manageri regionali care se temeau de canibalizarea vânzărilor cu magazinele fizice. Existau de asemenea temeri şi că va fi foarte dificil de menţinut standardele de calitate atât în privinţa alimentelor, cât şi a serviciilor prestate de furnizorii externi. La toate acestea, se mai adaugă şi investiţiile deloc mici pe care le presupune punerea pe picioare a unui business online în acest domeniu. Potrivit Lebensmittel Zeitung, acestea sunt doar câteva din motivele pentru care până acum Aldi nu a dat curs acestui proiect.

Cu toate acestea, în ultimii doi au existat mai mulţi observatori ai pieţei care au raportat că discounterul german a făcut deja un pas important în această direcţie prin angajarea unor experţi online şi prin apelarea la consultanţi din acest domeniu.
Marea Britanie va fi însă doar prima ţară unde discounterul german va demara operaţiunile online, mai multe surse din piaţă raportând că se lucrează la proiecte pilot similare în Spania şi Portugalia.

Aldi
Aldi, record de vânzări pe fondul unei expansiuni agresive
Aldi a înregistrat anul trecut un nivel record al vânzărilor în condițiile în care cele două companii din grup – Aldi Nord și Aldi Süd –...
Discounterul Aldi are pe listă investiții de peste 600 mil. euro în UK
Discounterul Aldi are pe listă investiții de peste 600 mil. euro în UK
Discounterul german Aldi și-a bugetat investiții de peste 550 de milioane de lire sterline (644 milioane de euro) în extinderea rețelei de...
Aldi vrea 50 de noi magazine în Spania în acest an
Aldi vrea 50 de noi magazine în Spania în acest an
Discounterul Aldi intenționează să inaugureze 50 de magazine noi în Spania în acest an. Planurile de expansiune din 2024 continuă strategia...
Aldi vrea să adauge 700 de noi magazine în Europa în următorii trei ani
Aldi vrea să adauge 700 de noi magazine în Europa în următorii trei ani
Discounterul german Aldi Nord apasă pedala expansiunii și are o strategie de câteva miliarde de dolari pentru a atinge obiectivul de a adăuga...
Aldi, în top patru retaileri în Marea Britanie
Aldi, în top patru retaileri în Marea Britanie
Discounterul german Aldi își continuă ascensiunea la nivel european și reușește să intre în clasamentul celor mai mari patru retaileri din...
Aldi se pregătește pentru ecommerce în Germania
Aldi se pregătește pentru ecommerce în Germania
Până anul trecut, comerțul online nu reprezenta o prioritate pentru Aldi, însă criza sanitară a determinat retailerul să își schimbe...