Aldi, în top patru retaileri în Marea Britanie

Discounterul german Aldi își continuă ascensiunea la nivel european și reușește să intre în clasamentul celor mai mari patru retaileri din Marea Britanie, neschimbat de zece ani. Astfel, dacă în urmă cu un deceniu Aldi deținea o cotă de piață mai mică de 3% în Marea Britanie, discounterul german a reușit performanța de a surclasa Morrisons, ceea ce amenința de mult timp să facă, deși specialiștii din piață considerau că nu avea cum să se întâmple într-un asemenea interval. Aldi, în top patru retaileri în Marea Britanie

În ultimele patru săptămâni, până la data de 7 august, cota de piață a Aldi a ajuns la 9,2%, în timp ce Morrisons a scăzut la 9%, potrivit datelor Kantar. Ascensiunea fulminantă a Aldi - în tandem cu cea a rivalului Lidl - este de înțeles în contextul în care ultimii ani au pus o presiune enormă pe bugetele consumatorilor și au fost motorul de creștere al discounterilor, scrie Retail Gazette.

Deși Morrisons rămâne în continuare un jucător de top din piața britanică de retail, cu multiple pârghii de creștere - direcții strategice prin achiziția McColl’s, dezvoltarea angro, relația cu Amazon Fresh - scăderea cotei de piață a acestuia are de-a face mai degrabă cu comportamentul consumatorilor, în căutarea celui mai bun preț posibil. Deși Morissons a implementat o serie de reduceri și promoții pentru sute de produse marcă proprie în luna aprilie, această mișcare a venit mult prea târziu prin comparație cu rivalii săi. Potrivit unor date Trustpilot, analizate de Britsuperstore, Morrisons a fost retailerul cu cele mai multe reclamații și doleanțe în 2022 în privința prețurilor și ofertelor.

Vezi și: Aldi investește peste 1 mld. euro în extinderea rețelei de magazine

Chiar dacă Aldi a reușit performanța de a intra în topul marilor retaileri din Marea Britanie, Lidl este de fapt lanțul cu cea mai rapidă ascensiune. Vânzările discounterului german au crescut cu 13,9% în ultimele 12 săptămâni până la data de 10 iulie, potrivit datelor Kantar. Având în vedere că atât Aldi, cât și Lidl deschid magazine constant, cotele lor de piață vor urma același trend ascendent. În timp ce cota de piață a retailerului Morrisons a scăzut cu 1% în ultimul an, ajungând la 9%, Lidl a devenit al șaselea mare jucător din piața britanică ce și-a majorat cota de piață de la 0,9% la 7% în prezent.

 

Aldi
Aldi, record de vânzări pe fondul unei expansiuni agresive
Aldi a înregistrat anul trecut un nivel record al vânzărilor în condițiile în care cele două companii din grup – Aldi Nord și Aldi Süd –...
Discounterul Aldi are pe listă investiții de peste 600 mil. euro în UK
Discounterul Aldi are pe listă investiții de peste 600 mil. euro în UK
Discounterul german Aldi și-a bugetat investiții de peste 550 de milioane de lire sterline (644 milioane de euro) în extinderea rețelei de...
Aldi Nord își consolidează structurile de logistică și vânzări
Aldi Nord își consolidează structurile de logistică și vânzări
Retailerul Aldi Nord urmărește să își simplifice structura de vânzări și să optimizeze lanțul logistic pentru magazinele sale din Germania....
Aldi vrea 50 de noi magazine în Spania în acest an
Aldi vrea 50 de noi magazine în Spania în acest an
Discounterul Aldi intenționează să inaugureze 50 de magazine noi în Spania în acest an. Planurile de expansiune din 2024 continuă strategia...
Ritm alert de expansiune pentru Aldi în SUA ca urmare a unei mega-tranzacții
Ritm alert de expansiune pentru Aldi în SUA ca urmare a unei mega-tranzacții
Discounterul german Aldi a anunțat achiziția a peste 400 de magazine sub brandurile Winn-Dixie și Harveys în SUA, scrie Esmmagazine.com. Cele...
Aldi investește 400 mil. euro în businessul din Franța
Aldi investește 400 mil. euro în businessul din Franța
În ciuda achiziției recente a Leader Price, retailerul Aldi performează sub așteptări în Franța, alocând alte 400 de milioane de euro în...