Aldi, în top patru retaileri în Marea Britanie
Discounterul german Aldi își continuă ascensiunea la nivel european și reușește să intre în clasamentul celor mai mari patru retaileri din Marea Britanie, neschimbat de zece ani. Astfel, dacă în urmă cu un deceniu Aldi deținea o cotă de piață mai mică de 3% în Marea Britanie, discounterul german a reușit performanța de a surclasa Morrisons, ceea ce amenința de mult timp să facă, deși specialiștii din piață considerau că nu avea cum să se întâmple într-un asemenea interval.
În ultimele patru săptămâni, până la data de 7 august, cota de piață a Aldi a ajuns la 9,2%, în timp ce Morrisons a scăzut la 9%, potrivit datelor Kantar. Ascensiunea fulminantă a Aldi - în tandem cu cea a rivalului Lidl - este de înțeles în contextul în care ultimii ani au pus o presiune enormă pe bugetele consumatorilor și au fost motorul de creștere al discounterilor, scrie Retail Gazette.
Deși Morrisons rămâne în continuare un jucător de top din piața britanică de retail, cu multiple pârghii de creștere - direcții strategice prin achiziția McColl’s, dezvoltarea angro, relația cu Amazon Fresh - scăderea cotei de piață a acestuia are de-a face mai degrabă cu comportamentul consumatorilor, în căutarea celui mai bun preț posibil. Deși Morissons a implementat o serie de reduceri și promoții pentru sute de produse marcă proprie în luna aprilie, această mișcare a venit mult prea târziu prin comparație cu rivalii săi. Potrivit unor date Trustpilot, analizate de Britsuperstore, Morrisons a fost retailerul cu cele mai multe reclamații și doleanțe în 2022 în privința prețurilor și ofertelor.
Vezi și: Aldi investește peste 1 mld. euro în extinderea rețelei de magazine
Chiar dacă Aldi a reușit performanța de a intra în topul marilor retaileri din Marea Britanie, Lidl este de fapt lanțul cu cea mai rapidă ascensiune. Vânzările discounterului german au crescut cu 13,9% în ultimele 12 săptămâni până la data de 10 iulie, potrivit datelor Kantar. Având în vedere că atât Aldi, cât și Lidl deschid magazine constant, cotele lor de piață vor urma același trend ascendent. În timp ce cota de piață a retailerului Morrisons a scăzut cu 1% în ultimul an, ajungând la 9%, Lidl a devenit al șaselea mare jucător din piața britanică ce și-a majorat cota de piață de la 0,9% la 7% în prezent.