Ahold Delhaize vizează o creștere a businessului prin achiziții
Retailerul Ahold Delhaize va profita de actualul context pentru a crește businessul prin achiziții, a afirmat Frans Muller, CEO-ul companiei. “Consolidarea pieței va continua”, a spus executivul, citat de Retaildetail.eu.
“Vrem să creștem și avem trei scenarii pentru a face acest lucru. Cel mai ieftin este de a majora vânzările pe suprafețele pe care le avem deja. Un al doilea scenariu este să preluăm din competitorii din zonele în care operăm, folosindu-ne de avantajele logistice și de mărimea businessului. În Europa acest lucru va însemna extinderea în țări noi, întrucât suntem deja primul sau al doilea jucător în piețele în care activăm”, a punctat Frans Muller.
Ahold Delhaize vrea să creeze un ecosistem în Belgia astfel încât clienții să poată vizualiza toate brandurile sub aceeași umbrelă, să combine ofertele bol.com și Delhaize și să facă o singură plată. Cu toate acestea, pare o misiune dificilă întrucât vorbim de o piață foarte aglomerată, în care primii trei jucători se confruntă cu o creștere a costurilor operaționale. În schimb, Delhaize și Albert Heijn se adresează unor categorii diferite de consumatori din Belgia și împreună câștigă cotă de piață. Bol.com va opera o mutare strategică întrucât va comercializa mai multe produse alimentare.
Ahold Delhaize, proprietarul rețelei Mega Image, a încheiat al doilea trimestru al acestui an cu o cifră de afaceri de 7,86 miliarde de euro la nivelul Europei, marcând o creștere de 4,5% față de aceeași perioadă a anului trecut. Creșterea vine după un prim trimestru încheiat cu un minus de 3,1%. La rate de schimb constante, vânările nete au crescut cu 4,2%, susținute de un avans al vânzărilor comparabile de 1,8% în Benelux și de o revenire în regiunea Europei Centrale și de Sud-Est, este precizat în raportul financiar. Parte a grupului Ahold Delhaize, Mega Image este unul dintre businessurile importante ale grupului, operând peste 900 de magazine în Bucureşti, Cluj-Napoca, Iași, Sibiu, Oradea, Constanţa, Ploieşti, Braşov, Târgovişte, Timișoara, Bacău, Focșani şi alte oraşe din ţară, sub mărcile Mega Image, Shop&Go, Gusturi Românești. În anul financiar 2021, compania a raportat o cifră de afaceri de 7,46 de miliarde de lei, în creștere cu 3% față de anul precedent.