Agricola a avut o creștere de 6% a cifrei de afaceri în 2015

Grupul Agricola din Bacău a înregistrat, în 2015, o cifră de afaceri de 655,6 mil. lei, în creștere cu 6% față de anul precedent, în condițiile unei ușoare diminuări a prețului mediu la carnea de pasăre în 2015. Agricola a avut o creștere de 6% a cifrei de afaceri în 2015

Agricola Internaţional, principala firmă din grup, a înregistrat o cifră de afaceri în 2015 de aproximativ 366 milioane de lei.

În 2015 Agricola a exportat 13% din producția de carne de pui obținută din fermele proprii, în principal din Uniunea Europeană: Marea Britanie, Franța, Austria, Germania, Italia, Malta, dar și extracomunitar, în Macedonia și Kosovo.

Accelerarea ritmului de creștere se datorează în special vânzărilor crescute la principalele categorii de produse ale companiilor din grupul Agricola: carne de pasăre, salamuri crud-uscate, semipreparate din carne și ready-meals.

Vânzările de carne de pasăre ale companiei au totalizat, în volum, creșteri de 5%. Astfel, cu o diferență de aproape două tone, vânzările au crescut de la 36.604 tone în 2014, la 38.425 tone în 2015.

Și la celelalte categorii de produse Agricola a înregistrat creșteri. Astfel, la categoria mezeluri (salamurile crud-uscate şi preparatele fiert-afumate obţinute la Salbac SA, companie din cadrul grupului de firme Agricola), cifra de afaceri a fost de 114,1 mil. lei, cu 22,5% mai mare decât în 2014, în condițiile în care această piață a continuat să se contracte.

 

De remarcat sunt rezultatele - pentru al șaptelea an consecutiv – obținute de segmentul salamurilor crud-uscate, care a înregistrat anul trecut o creștere valorică a vânzărilor de 30,4%.

În ceea ce privește ouăle consum, produse la Avicola Lumina din Constanţa, vânzările au avut o creștere de 15% în volum, la 63,7 milioane de bucăți.

Europrod SA, compania ce comercializează  semipreparate şi produse tip ready-meal, și-a menţinut anul trecut, cumulat, o cotă de piaţă de 19% în categorie.

„Rezultatele se înscriu în strategia noastră de creștere și diferențiere. De exemplu, în 2008 noi produceam 16.000 de tone de carne, anul trecut am ajuns la volume totale de 38.000 de tone și avem planuri pentru acest an de a depăși pragul de 40.000 de tone. Un alt rezultat notabil este că în 2015 am dublat producția de Pui Fericit”, a declarat Grigore Horoi, președintele Agricola.

Pentru 2016, Agricola își propune să dezvolte cele două produse etalon ale companiei: salamul de Sibiu și Puiul Fericit și să obțină o rată de creștere de cel puțin 5% față de 2015, a mai adăugat președintele grupului. 

Grigore Horoi, Grupul Agricola: În contextul dat, nu va mai fi fezabilă o creștere a businessului de peste 10%
Grigore Horoi, Grupul Agricola: În contextul dat, nu va mai fi fezabilă o creștere a businessului de peste 10%
După ce în 2022 Grupul Agricola a atins borna de un miliard de lei cifră de afaceri, miza pentru 2023 este continuarea trendului ascendent....
Consolidarea, un scenariu tot mai prezent într-o piață scindată precum cea a cărnii de pui
Consolidarea, un scenariu tot mai prezent într-o piață scindată precum cea a cărnii de pui
Cu un volum anual de 500.000 de tone, piața locală de carne de pui este dominată de companiile românești, 90% din volumele tranzacționate...
Creștere de 8% anul trecut pentru afacerile Agricola
Creștere de 8% anul trecut pentru afacerile Agricola
Grupul de firme Agricola a înregistrat în 2019 o cifră totală de afaceri de aproape 769 de milioane de lei, cu 8% mai mult față de 2018. Toate...
Afacerile grupului Agricola, creștere de 8% în primele 9 luni
Afacerile grupului Agricola, creștere de 8% în primele 9 luni
În primele nouă luni ale anului 2019 grupul de firme Agricola menține dimanica anului trecut, înregistrând o creștere a cifrei de afaceri de...