Afaceri în creștere și pierderi diminuate pentru Supeco în ultimul an financiar
Compania Supeco Investment, parte a grupului francez Carrefour și operatorul magazinelor de tip discount Supeco, a încheiat anul 2021 cu o cifră de afaceri de peste 623 milioane de lei, marcând un plus de circa 10% față de anul precedent când afacerile s-au ridicat până la 568 de milioane de lei, potrivit datelor publicate de Ministerul Finanțelor Publice.
Dacă cifra de afaceri bifează un avans important, nu același lucru se poate spune în cazul profitabilității, compania raportând un rezultat negativ. Trebuie însă menționat faptul că, deși nu a fost pe profit, Supeco și-a diminuat pierderile în ultimul an financiar. Astfel, datele publice arată o pierdere de 14,11 milioane de lei în 2021 față de 15,66 milioane în 2020.
Înființat de grupul Carrefour în 2012, Supeco a marcat un nou format de magazin, care îmbină conceptul de discount cu cel de tip cash and carry, propunând produse atât consumatorilor persoane fizice, cât și celor interesați de creșterea afacerilor proprii. Conceptul Supeco are un profil de discount, iar accentul la nivel de sortimentaţie este pus pe produsele de larg consum şi cele proaspete. Primele magazine Supeco din România au fost inaugurate în 2014, în orașe precum Râmnicu Vâlcea, Târgoviște și Slatina.
Rețeaua operată de compania Supeco Investment a ajuns la finalul anului trecut la 26 de unități comerciale deschise pe teritoriul României pentru care lucrau 669 de persoane. Retailerul este prezent în Giurgiu, Galați, Râmnicu Vâlcea, Craiova, Focșani, București–Titan, București–Rebreanu, Târgoviște, Hunedoara, Constanța, Călărași, Bacău, Cluj, Arad, Reghin, Piatra Neamț, Satu Mare, Baia Mare, Oradea, Suceava, Slatina, Timișoara, Gheorgheni, Iași, Sibiu și Sfântu Gheorghe. Anul trecut retailul nu a bifat nicio deschidere, cele mai recente inaugurări fiind finalizate în anul 2020.