2020, cel mai bun an din ultimul deceniu pentru businessul Penny România
Penny România a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 4,73 miliarde de lei, reprezentând un avans de 19,44% raportat la 2019. Totodată, compania a înregistrat un profit net de 85 milioane de lei în 2020, în creștere cu 54% comparativ cu anul anterior.
Retailerul a încheiat anul 2020 cu un număr de 276 de magazine, după deschiderea a 20 de locații noi, urmând ca în acest an să depășească pragul de 300 de unități comerciale la nivel național. Drept urmare, compania vizează deschiderea a 25 de magazine în acest an, dar și construcția celui de-al patrulea depozit, la Filiași, județul Dolj. Totodată, Penny România urmărește remodelarea a 100 de magazine în 2021 și a întregii rețele de magazine până în 2022.
În 2020, compania a investit 371 milioane de lei în modernizarea și extinderea rețelei de magazine. În ceea ce privește planurile de viitor, Penny România își propune să investească 5,12 milioane de lei până în 2029, în principal prin extinderea rețelei sale până la un total de 619 magazine și 6 centre logistice.
„Anul trecut a fost un adevărat test pentru noi. În fața noilor provocări, a trebuit să ne adaptăm rapid, să fim flexibili, dar totodată fermi în decizii și, mai ales, să prioritizăm siguranța și sănătatea angajaților și a clienților noștri. Mai mult ca oricând, oamenii au fost pe primul loc în activitatea noastră în 2020, de la asigurarea condițiilor de igienă și distanțare în magazinele noastre și menținerea unei comunicări deschise cu angajații, la implicarea în comunitate și susținerea spitalelor. Cifrele raportate ne indică faptul că am trecut testul și totodată ne confirmă faptul că un business sustenabil în România prioritizează cele de mai sus. Totuși, subliniez că rezultatele reprezintă consecința unui efort uriaș din partea echipei Penny care și-a unit forțele. Le mulțumesc sincer pentru dedicare, implicare și empatie tuturor colegilor!”, a declarat Daniel Gross, CEO PENNY România.
Compania, parte a grupului german REWE, a intrat pe piața de retail din România în anul 2005 cu o politică de achiziții axată pe sortimente de la producători regionali și colaborări cu producători locali. În prezent, Penny sprijină producătorii locali și încheie parteneriate pe termen lung cu aceștia, astfel încât, în următorii trei ani, 60% din sortiment să aibă ingredientul principal fabricat și procesat intermediar integral în România.
Pe parcursul anului trecut, Penny a continuat și parteneriatele cu organizații non-guvernamentale, precum Habitat for Humanity, Fundația World Vision România, Salvați Copiii România, Crucea Roșie România sau Banca pentru Alimente și a încheiat parteneriate noi, de exemplu, cu Asociația Zi de Bine, Solidar Social și Asociația Adi Hădean. Acțiunile de responsabilitate socială au vizat susținerea cadrelor medicale și a spitalelor, dar și a comunităților vulnerabile și a copiilor aflați în situații precare. Printre altele, compania a inaugurat centrul comunitar Buftea, construit alături de Habitat for Humanity și deschis copiilor din medii defavorizate.