Prodal ’94 a cumpărat brandurile de ape minerale Lipova și Carpatina
Prodal ‘94, companie specializată în producția și distribuția de băuturi alcoolice din categoriile vodcă, gin și brandy, a achiziționat îmbuteliatorii de apă minerală Lipomin SA și Carpatina SA. Cele două companii erau controlate, anterior tranzacției, de același acționar, și au în portofoliu brandurile Lipova, respectiv Carpatina. Tranzacția a primit acordul Consiliului Concurenței la începutul acestui an.
Compania Prodal ‘94, controlată de doi oameni de afaceri de origine iraniană, Bagher Karimzadeh și Jabbar Kanani - acesta din urmă deținând și Agricover – a înregistrat în 2018 o cifră de afaceri de 62 milioane de lei și un profit net de 11,54 milioane de lei, conform informațiilor Ministerului Finanțelor.
Lipomin SA se află pe locul șase în topul îmbuteliatorilor de ape minerale din piața locală, cu 24,8 mil. litri în 2018 și o cotă de 2,2% din totalul volumelor livrate de SNAM (Societatea Națională a Apelor Minerale) . La rândul său, Carpatina SA ocupă locul șapte în același top, cu 23,7 mil. litri și o cotă de 2,1%.
În 2018 Lipomin SA a înregistrat o cifră de afaceri de 10,22 milioane lei, în timp ce Carpatina SA a obținut o cifră de afaceri de 20,67 milioane lei.
Citește și: Apele minerale, o industrie în pragul unei revoluții legislative
România se află în topul european în ceea ce privește numărul și calitatea izvoarelor de apă minerală, concentrând circa 3% din totalul producției din UE. Industria locală de ape minerale îmbuteliate totalizează anual aproximativ 1,3 miliarde de litri.