Prodal ’94 a cumpărat brandurile de ape minerale Lipova și Carpatina

Prodal ‘94, companie specializată în producția și distribuția de băuturi alcoolice din categoriile vodcă, gin și brandy, a achiziționat îmbuteliatorii de apă minerală Lipomin SA și Carpatina SA. Cele două companii erau controlate, anterior tranzacției, de același acționar, și au în portofoliu brandurile Lipova, respectiv Carpatina. Tranzacția a primit acordul Consiliului Concurenței la începutul acestui an. Prodal ’94 a cumpărat brandurile de ape minerale Lipova și Carpatina

Compania Prodal ‘94, controlată de doi oameni de afaceri de origine iraniană, Bagher Karimzadeh și Jabbar Kanani - acesta din urmă deținând și Agricover – a înregistrat în 2018 o cifră de afaceri de 62 milioane de lei și un profit net de 11,54 milioane de lei, conform informațiilor Ministerului Finanțelor.

Lipomin SA se află pe locul șase în topul îmbuteliatorilor de ape minerale din piața locală, cu 24,8 mil. litri în 2018 și o cotă de 2,2% din totalul volumelor livrate de SNAM (Societatea Națională a Apelor Minerale) . La rândul său, Carpatina SA ocupă locul șapte în același top, cu 23,7 mil. litri și o cotă de 2,1%. 


În 2018 Lipomin SA a înregistrat o cifră de afaceri de 10,22 milioane lei, în timp ce Carpatina SA a obținut o cifră de afaceri de 20,67 milioane lei.

Citește și: Apele minerale, o industrie în pragul unei revoluții legislative

România se află în topul european în ceea ce privește numărul și calitatea izvoarelor de apă minerală, concentrând circa 3% din totalul producției din UE. Industria locală de ape minerale îmbuteliate totalizează anual aproximativ 1,3 miliarde de litri.

Fostul vicepreședinte Apemin, numit Director General Aqua Bilbor
Fostul vicepreședinte Apemin, numit Director General Aqua Bilbor
Producătorul de apă minerală naturală Aqua Bilbor anunță numirea noului Director General, Alin Gliga, și continuarea investițiilor pentru...
Nicoltana a preluat fabrica Lipova de la Prodal ’94 și crește capacitate de îmbuteliere cu până la 25%
Nicoltana a preluat fabrica Lipova de la Prodal ’94 și crește capacitate de îmbuteliere cu până la 25%
Producătorul apei minerale naturale Keia – Izvorul Zăganului și Izvorul dintre Brazi a preluat, de la finalul anului trecut, fabrica de...
Apemin Tușnad estimează afaceri în creștere și a bugetat investiții de peste 46 mil. lei în următorii trei ani
Apemin Tușnad estimează afaceri în creștere și a bugetat investiții de peste 46 mil. lei în următorii trei ani
Apemin Tușnad, una dintre cele mai importante companii din categoria apelor minerale naturale, care îmbuteliază brandurile Tușnad, Artesia și...
Perspective line pentru categoria de apă îmbuteliată în acest an
Perspective line pentru categoria de apă îmbuteliată în acest an
O categorie aflată pe un trend ascendent, dar nu neapărat din creșterea consumului, ci mai degrabă din inflație, apa îmbuteliată păstrează...
4 din 10 români obișnuiesc să consume cel mai des apă îmbuteliată minerală plată
4 din 10 români obișnuiesc să consume cel mai des apă îmbuteliată minerală plată
4 din 10 români (40,8%) obișnuiesc să consume cel mai des apă îmbuteliată minerală plată, iar 17,5% apă îmbuteliată minerală...
Apele minerale, o industrie în pragul unei revoluții legislative
Apele minerale, o industrie în pragul unei revoluții legislative
Apa minerală - una dintre resursele naturale de care România nu duce lipsă - este o categorie strategică pentru mulți producători de băuturi,...