PepsiCo investește 13 mil. dolari în fabrica de băuturi răcoritoare Dragomirești
PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, anunță o investiție de 13 milioane de dolari în instalarea unei linii de producție de ultimă generație complet automatizate, situată în fabrica de băuturi răcoritoare din Dragomirești.
Linia de producție este considerată cea mai automatizată din portofoliul PepsiCo din Europa și poate produce aproximativ un milion de sticle pe zi. Consumul de energie al acestei linii este redus cu aproximativ 30% în comparație cu liniile convenționale, în timp ce eficiența în consumul de energie per litru produs este cu 30% mai mare. De asemenea, noua linie produce cu 60% mai multe băuturi pe unitatea de timp, utilizând cu 20% mai puțin dioxid de carbon și reducând consumul de apă cu 30% per litru de băutură produs. În același timp, aceasta contribuie la scăderea cantității de plastic utilizat cu aproximativ 30 de tone pe an.
”Gradul înalt de automatizare a liniei permite angajaților noștri să se concentreze pe îmbunătățirea proceselor, dezvoltarea profesională și personală, precum și pe simplificarea continuă a operațiunilor. Această investiție ne va ajuta să ne consolidăm poziția de hub regional de producție și distribuție pentru Europa Centrală și de Sud-Est”, a declarat Radu Berevoescu, General Manager & Senior Commercial Director East Balkans, PepsiCo.
Citiți și: Piața de băuturi răcoritoare, între oportunități și provocările momentului
Investiția de 13 milioane de dolari făcută de PepsiCo reprezintă o componentă esențială a planului lor de dezvoltare pe cinci ani, implementat în fabrica de băuturi răcoritoare Dragomirești, cu o valoare totală de 40 de milioane de dolari. Acest plan a presupus îmbunătățirea liniilor de producție și creșterea capacității de producție la peste 800 de milioane de litri pe an. De asemenea, a inclus construirea unui depozit complet automatizat pe o suprafață totală de 15.000mp, cu o valoare de 15 milioane de dolari. În ultimii 10 ani, PepsiCo a investit direct 320 de milioane de dolari în România, consolidându-și rolul de hub de producție și distribuție regională.
Produsele PepsiCo sunt savurate de consumatori din peste 200 de țări și teritorii din întreaga lume, de un miliard de ori pe zi. PepsiCo a generat o cifră de afaceri de peste 86 miliarde dolari în 2022, adusă de un portofoliu de alimente și băuturi care include Lay’s, Doritos, Cheetos, Gatorade Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker și SodaStream.