Penny a investit 21,2 mil. euro în echiparea magazinelor din România pentru SGR
Penny România a pregătit întreaga rețea de peste 360 de magazine la nivel național pentru intrarea în vigoare a Sistemului Garanție-Returnare începând cu 30 noiembrie. Investiția s-a ridicat la 21,2 milioane de euro și include echiparea magazinelor și infrastructura necesară amplasării echipamentelor.
„Toate magazinele Penny sunt pregătite pentru introducerea Sistemului Garanție-Returnare în România, astfel încât cetățenii să poată aduce ambalajele la oricare dintre magazinele noastre. Am investit 21.2 milioane de euro în echipamentele RVM – Reverse Vending Machine, precum și în infrastructura necesară amplasării echipamentelor pentru operare (containere, cablări, conexiuni, supraveghere etc.). De asemenea, ne-am instruit colegii pentru a putea oferi sprijinul necesar clienților care utilizează echipamentele pentru prima dată. Ne încurajăm și pe această cale clienții să aducă ambalajele din plastic, sticlă sau metal în magazinele Penny pentru reciclare. Lansarea Sistemului Garanție-Returnare este un pas necesar pentru educația națională privind sustenabilitatea și responsabilitatea față de mediu”, a declarat Daniel Gross, CEO Penny România.
Magazinele Penny au fost echipate corespunzător pentru preluarea deșeurilor incluse în sistem, în parteneriat cu TOMRA și RVM Systems, în rețea fiind disponibile 6 modele de aparate, adaptate fiecărui magazin, câte 3 realizate de fiecare furnizor partener. În același timp, toate deschiderile noi de magazine includ din acest an echipamentele necesare colectării ambalajelor din plastic, sticlă sau metal, necesare funcționării Sistemului Garanție-Returnare.
Parte a grupului Rewe, Penny este unul dintre cei mai activi retaileri din România, cu primul magazin deschis pe piața locală în anul 2005. Întreaga rețea este deservită de patru centre logistice situate în localitățile Ștefăneștii de Jos, Turda, Bacău și Filiași. În prezent, rețeaua Penny în România este alcătuită din 361 magazine la nivel național și o echipă dedicată formată din peste 6.500 de angajați. În anul financiar 2022, Penny a raportat o cifrp de afaceri de 7,17 miliarde de lei, în creștere de 33% față de anul precedent.