Mondelēz International integrează în mod oficial Chipita Global
Mondelēz International anunță că a integrat în mod oficial compania recent achiziționată Chipita Global S.A., un lider cu creștere rapidă în categoria snackurilor coapte, din Europa Centrală și de Est. Achiziția, care a fost finalizată în ianuarie 2022, permite Mondelēz International să ofere un portofoliu extins de produse de patiserie în Europa, răspunzând cererii în creștere a consumatorilor pentru acest segment.
Chipita deține pe plan local o fabrică de producție în Clinceni și este cel mai mare producător de croissante din România. Chipita, care deține în portofoliu brandurile 7Days, Chipicao și Fineti, a fost achiziționată de Mondelez pentru suma de 2 miliarde de dolari, după cum Progresiv a scris AICI. În prezent, produsele Chipita ajung la două miliarde de consumatori din peste 50 de țări, iar în urma achiziției s-a înregistrat deja o creștere puternică la nivelul întregii afaceri.
După integrarea formală cu Chipita, Mondelēz South Central Europe va cuprinde România, Bulgaria, Grecia, Cipru și piețele din estul Adriaticii - Serbia, Croația, Slovenia, Bosnia și Herțegovina, Muntenegru, Albania, Macedonia de Nord și Kosovo.
“Sunt extrem de entuziasmat să marchez momentul istoric în care Mondelēz International și Chipita se unesc în mod oficial ca o singură companie. După șase luni în care am lucrat împreună, suntem acum într-o poziție foarte puternică pentru a ne concentra asupra planurilor noastre de inovare prin noi combinații de produse și pe creșterea brandurilor Chipita pe piețele noi și consacrate. Devenind un lider global în categoria snackuri coapte vom putea contribui la o creștere accelerată pentru Mondelēz International, în timp ce continuăm să ne consolidăm poziția în domeniul snacking-ului în Europa, prin crearea gustărilor potrivite, pentru momentul potrivit, în modul potrivit."", a declarat Ivo Naydenov, VP & Managing Director South Central Europe în cadrul Mondelēz International.
Mondelēz International sprijină oamenii să ia gustări în aproximativ 150 de țări din întreaga lume. Cu venituri de aproximativ 29 de miliarde de dolari în 2021, MDLZ conduce viitorul snacking-ului, cu branduri globale și locale de referință, precum biscuiții Oreo, belVita și LU; ciocolata Cadbury Dairy Milk, Milka și Toblerone; bomboanele Sour Patch și guma Trident. Compania Mondelēz International este mândră să fie membră în clasamentele Standard and Poor’s 500, Nasdaq 100 și Dow Jones Sustainability Index. Vizitați www.mondelezinternational.com sau urmăriți compania pe Twitter la adresa www.twitter.com/MDLZ.
Chipita a fost înființată în Grecia în urmă cu 40 de ani. Este unul dintre cei mai mari producători de snackuri sărate și dulci din Europa Centrală și de Est, cu venituri de aproximativ 580 milioane USD în 2020. Cu o poziție de lider în producția de croissante ambalate și snackurile coapte, compania are un portofoliu de mărci emblematice care printre altele includ: 7Days, Chipicao și Fineti. Un pilon în luarea deciziilor companiei a fost dezvoltarea și extinderea snackurilor de patiserie și coapte, pe multe piețe, impulsionate de inovație și capacități puternice de producție. Are 8 fabrici de producție cu prezență în peste 50 de țări și are peste 5.400 de angajați.