Maresi își dublează businessul din România prin preluarea Enigma Trading

Maresi Austria, parte din grupul alimentar austriac Vivatis, își extinde businessul pe plan local prin preluarea Enigma Trading, companie românească activă în piața produselor pentru întreținerea casei. Acordul prevede preluarea integrală a acțiunilor Enigma Trading de către Maresi Austria și reprezintă practic o dublare a businessului grupului austriac pe plan local. Tranzacția așteaptă acordul Consiliului Concurenței, finalizarea fiind estimată pentru finalul lunii septembrie. Valoarea tranzacției nu a fost făcută publică. Maresi își dublează businessul din România prin preluarea Enigma Trading

Fondată în 1994 de Valentin Herea,  Enigma Trading 2000 este o companie activă pe plan local în sectorul nealimentar. În 2022, compania a raportat vânzări de circa 90 de milioane de lei cu mărcile Epack, Ropack, Potex și Madero. Compania are o poziție de piață importantă în categoriile de bureți, lavete, folie alimentară, saci de gunoi și mănuși de unică folosință și a reușit, de asemenea, să se impună remarcabil într-un mediu competitiv dominat de furnizori internaționali.

Maresi Austria, fondată în 1949, este una dintre cele mai importante companii austriece de distribuție de produse de marcă ce combină sub un singur acoperiș un portofoliu de mărci proprii puternice, cu mărci partenere recunoscute internațional. Grupul austriac este activ pe piața din România din 2012 când a preluat Impex Bock, dar și pe piețele din Ungaria, Cehia și Slovacia. Divizia de non-food a generat anul trecut aproximativ 5% din totalul cifrei de afaceri raportată de Maresi România, însă odată ce odată cu această preluare divizia de food și cea de non-food vor avea o pondere egală în businessul Maresi România. 

„Categoriile de produse Enigma se încadrează perfect în portofoliul Maresi, dominat până acum de zona de produse alimentare. Am construit de la zero zona de non-food, dar această achiziție ne permite să ne consolidăm poziția noastră, ca una dintre cele mai importante companii de distribuție de produse de marcă. Pe lângă sinergiile importante în marketing și vânzări, ne bazăm si pe transferul de competență în domeniul aprovizionării produselor și pe potențialul de export al produselor Enigma către celelalte patru „țări Maresi, produsele din portofoliul Engma fiind distribuite până acum exclusiv pe piața din România”, explică Harald Bock, Director General Maresi România.

„Enigma și Maresi au în comun standarde înalte de calitate și mulți ani de experiență în vânzarea mărcilor cunoscute. Sunt foarte încântat că mărcile noastre vor continua să fie gestionate sub umbrela Maresi în viitor”, confirmă Valentin Herea, proprietarul Enigma Trading 2000.

Maresi România  este un jucător cu notorietate în piața de distribuție, având mulți ani de experiență în vânzarea de mărci proprii Maresi – Shan’Shi, Lapte Maresi, Vienna Ice Coffee și Inzersdorfer, dar și în distribuția de mărci partenere internaționale puternice, alimentare – precum: HiPP, Siviero Maria, Iglo, Finn Crisp, Santa Maria, și non-alimentare - NUK, Dr. Beckmann și Salvequick. În anul financiar 2022, compania a raportat o cifră de afaceri de peste 80 de milioane de lei, în creștere cu 11,7% față de anul 2021 și un profit de 4,8 milioane de lei, în creștere cu 45% față de anul precedent.

Liliana Bock, Maresi România: Digitalizarea a revoluționat industria FMCG
Liliana Bock, Maresi România: Digitalizarea a revoluționat industria FMCG
Pe o piață foarte competitivă cum este cea a bunurilor de larg consum, diferențierea între branduri este dată de buna comunicare către...
Harald Bock, Maresi România: Suntem în continuare atenți la oportunități de fuziuni și achiziții în piață
Harald Bock, Maresi România: Suntem în continuare atenți la oportunități de fuziuni și achiziții în piață
Pentru Maresi România, 2023 a fost un an de creștere susținută, preluarea Enigma Trading generând practic o dublare a businessului. Dezvoltarea...
Cele mai mari tranzacții și achiziții din retail & FMCG din ultimul an
Cele mai mari tranzacții și achiziții din retail & FMCG din ultimul an
2023 va rămâne în istorie ca anul în care a avut loc cea mai mare tranzacție din retailul alimentar, preluarea rețelei Profi de către Mega...
Anca d’Arfeuille, Carrefour: Consumatorul român a pornit într-o călătorie de explorare a noi gusturi și texturi
Anca d’Arfeuille, Carrefour: Consumatorul român a pornit într-o călătorie de explorare a noi gusturi și texturi
O categorie cu penetrare mare, lactatele ocupă una dintre cele mai importante poziții pentru Carrefour România, în materie de cerere și...
Maresi își dublează businessul din România prin preluarea Enigma Trading
Maresi își dublează businessul din România prin preluarea Enigma Trading
Maresi Austria, parte din grupul alimentar austriac Vivatis, își extinde businessul pe plan local prin preluarea Enigma Trading, companie...
Liliana Bock, Maresi Foodbroker: „Învățarea continuă este lecția celor peste 15 ani în industria FMCG”
Liliana Bock, Maresi Foodbroker: „Învățarea continuă este lecția celor peste 15 ani în industria FMCG”
Pasionată de ceea ce face, un om principial și un manager orientat mai degrabă către găsirea de soluții și învățarea din greșeli. Așa ar...