În 2025, 45% dintre companii au crescut valoarea beneficiilor acordate angajaților

Într-un context economic marcat de incertitudine, companiile din România continuă să investească în angajați, se arată într-un studiu realizat de Up România și Reveal Marketing Research, potrivit căruia 45% dintre companii au crescut valoarea beneficiilor de sărbători în 2025, comparativ cu anul precedent. În 2025, 45% dintre companii au crescut valoarea beneficiilor acordate angajaților. Detalii pe revistaprogresiv.ro

Cele mai frecvente majorări sunt în intervalul 10-20%, un semnal clar al presiunilor financiare, dar și al efortului constant de a menține moralul echipelor ridicat.

Pe fondul unei atenții crescute la eficiența bugetelor, companiile se orientează tot mai des spre beneficii flexibile, predictibile și ușor de administrat. Studiul arată că primele în bani rămân lider (49%), însă cardurile cadou câștigă teren (38%), devenind un standard tot mai utilizat în recompensarea angajaților. Popularitatea lor este susținută de beneficii clare, precum flexibilitatea și costurile optimizabile și de avantajele percepute de angajați: reduceri suplimentare (52%), perioadă extinsă de utilizare (48%) și o rețea variată de parteneri (35%).

„Rezultatele studiului confirmă ceea ce vedem zi de zi în colaborarea cu partenerii noștri: companiile își doresc să rămână aproape de angajați, chiar și atunci când bugetele sunt sub presiune. Cardul cadou a devenit un mod simplu și eficient de a spune «mulțumesc», oferind fiecărui angajat libertatea de a alege ce îi aduce cea mai mare bucurie. Iar această libertate se reflectă direct în motivația și energia echipelor”, declară Ionuț Cătălin CONDRUZ, Chief Strategy & Operations Director Up România.

Studiul arată că 81% dintre companii oferă beneficii de sărbători în 2025, folosindu-le ca pe un instrument de consolidare a relației cu angajații. Principalele obiective urmărite sunt creșterea sentimentului de apreciere (63%), întărirea loialității față de companie (50%) și stimularea motivației (47%). Impactul este vizibil imediat: companiile observă creșterea motivației (51%), a implicării (44%) și îmbunătățirea wellbeingului echipei (35%) după acordarea beneficiilor.

Pentru anul viitor, organizațiile iau în calcul o adaptare și mai mare a beneficiilor: 79% consideră oportun un buget flexibil pentru sărbătorile din 2026. Cele mai frecvente bugete estimate se situează între 300-400 lei (31%) și 401-500 lei (27%), semn că predictibilitatea și scalabilitatea rămân prioritare.

„Companiile caută echilibrul între controlul costurilor și nevoia de a menține un nivel ridicat de motivare în echipă. Tocmai această orientare spre flexibilitate și eficiență transformă cardul cadou într-un standard al pieței și arată că investiția în oameni rămâne una dintre cele mai sigure strategii în perioade de incertitudine. Rezultatele studiului arată foarte clar că ne aflăm într-un moment de tranziție către beneficii mai inteligente și mai adaptate”, declară Marius Luican, General Manager Reveal Marketing Research.

Studiul a fost realizat pe un eșantion de 493 de respondenți B2B (manageri HR, directori generali, middle management și antreprenori), cu vârste între 25-65 de ani, din mediul urban și rural.

Eurostat: Companiile din Uniunea Europeană aveau în 2024 o cifră de afaceri de 38.700 miliarde de euro. Detalii pe revistaprogresiv.ro
Eurostat: Companiile din Uniunea Europeană aveau în 2024 o cifră de afaceri de 38.700 miliarde de euro
Uniunea Europeană avea anul trecut aproximativ 33,5 milioane de companii, cu 164,2 milioane de angajați și o cifră netă de afaceri de 38.700...
România, cea mai scăzută pondere din UE a companiilor care utilizează tehnologii AI. Detalii pe revistaprogresiv.ro
PwC: AI are un potențial mare de a crește productivitatea, dar mulți angajați nu grăbesc utilizarea
Patru din zece angajații din România declară că au folosit inteligența artificială, potrivit raportul PwC Workforce Hopes and Fears Survey...
eJobs: Majoritatea angajatorilor au decis să nu taie bugetele pentru beneficiile de Crăciun. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
eJobs: Majoritatea angajatorilor au decis să nu taie bugetele pentru beneficiile de Crăciun
Aproape 90% dintre angajatorii care au participat la cel mai recent sondaj derulat de eJobs au declarat că au pregătit beneficii de Crăciun pentru...
Analiză Sierra Quadrant: 2025 a devenit anul critic pentru antreprenorii români. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Analiză Sierra Quadrant: 2025 a devenit anul critic pentru antreprenorii români
Dacă în 2020 și 2021, moratoriile și programele precum IMM Invest au ținut în viață mii de companii, perioada 2023-2025 a adus o corecție...