Cine este românul care preia conducerea Unilever South Central Europe
Începând cu data de 1 iulie 2016, Florin Trandafirescu este noul Managing Director Unilever South Central Europe, înlocuindu-l în funcție pe Jarek Malinowski. Florin Trandafirescu se întoarce în România după 13 ani pentru a conduce operaţiunile în 8 ţări din regiune (România, Bulgaria, Serbia, Moldova, Macedonia, Albania, Kosovo şi Muntenegru).
Absolvent al Institutului Politehnic Bucureşti, Florin Trandafirescu a lucrat, după absolvire, în cadrul Electromagnetica Bucureşti, după care a petrecut 5 ani în cadrul companiei Siemens / EMCOM în Germania și în România.
În 1997 s-a alăturat companiei Unilever, ca manager al fabricii din Ploieşti. În cei peste 19 ani petrecuți în cadrul companiei, Trandafirescu a deținut mai multe funcţii de management, atât în cadrul Unilever South Central Europe, cât şi al altor entităţi ale companiei. După ce a condus fabrica Unilever de la Ploieşti şi a fost implicat într-un proiect de Supply Chain în Marea Britanie, Florin Trandafirescu a preluat funcţia de Director Supply Chain Unilever South Central Europe, iar ulterior a fost numit Vicepreşedinte Supply Chain pentru Rusia, Ucraina şi Belarus.
În 2008, Florin Trandafirescu a preluat funcţia de General Manager Inmarko Rusia, companie locală producătoare de îngheţată, imediat după achiziția acesteia de către Unilever. După finalizarea procesului de integrare, în 2012, a fost desemnat Managing Director Unilever Cehia şi Slovacia.
Jarek Malinowski, cel care a deţinut funcţia de Managing Director Unilever South Central Europe în ultimii patru ani, a decis să își întrerupă cariera în Unilever pentru un an sabatic.
Unilever este unul dintre cei mai importanţi furnizori mondiali de alimente și produse de îngrijire personală şi îngrijire a locuinţei, prezent în peste 190 de țări. Compania are 169.000 de angajați și a generat vânzări în valoare de 53.3 miliarde € în 2015. Unilever are mai mult de 400 de branduri ce pot fi găsite în casele din întreaga lume, inclusive Dove, Knorr, Domestos, Hellmann, Lipton, Ben & Jerry, Magnum si Axe.
În România, compania a înregistrat în 2015 o cifră de afaceri de 864,69 milioane de lei, în creștere cu 4% față de anul precedent, în timp ce profitul a fost de 22,77 milioane de lei, marcând o majorare semnificativă de la cele 0,9 milioane de lei raportate în 2014.