Anunțurile tradiționale de joburi și recrutarea digitalizată au urcat afacerile eJobs cu 50% anul trecut

Cu o cifră de afaceri de aproape 15 milioane de euro și un număr de 420.000 de joburi postate în platformă, 2022 a fost cel mai bun an din istorie pentru eJobs România. Rezultatele marchează o creștere de aproximativ 50% față de 2021, anul care a marcat revenirea pe piața muncii, în termeni de joburi nou postate și aplicări. Anunțurile tradiționale de joburi și recrutarea digitalizată au urcat afacerile eJobs cu 50% anul trecut

„Din multe puncte de vedere, 2022 ne-a depășit toate așteptările. S-a angajat masiv anul trecut în România, cu o medie de 35.000 de joburi noi în fiecare lună, postate pe eJobs.ro. Pentru acestea, au existat în jur de un milion de aplicări lunare. Piața a fost, deci, extrem de activă, cu multe oportunități și cu planuri foarte îndrăznețe din partea angajatorilor. Să nu uităm că a fost un an în care și salariile au crescut, pe de o parte, pentru că rezultatele financiare ale companiilor au permis aceste majorări, pe de altă parte, pentru că inflația a impus ajustări salariale”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs România.

Principalele motoare de creștere pentru 2022 au fost anunțurile tradiționale de joburi și campaniile de recrutare digitalizată. Acestea din urmă au generat 5% din cifra de afaceri anuală, planul pentru 2023 fiind ca acest procent să se dubleze. „Sigur că recrutorii rămân fideli campaniilor de recrutare tradiționale, care presupun postarea de anunțuri pe platforme dedicate, însă, în contextul în care se lovesc de un deficit din ce în ce mai pronunțat de candidați, dar și în care este nevoie să ajungă cât mai țintit către tinerii din Generația Z, mai digitalizați decât oricare dintre generațiile anterioare, au început să se uite către soluții alternative pentru a ajunge mai repede și mai direct exact către acei candidați de care au nevoie. Pe acest fond, am văzut o dublare a veniturilor generate de campaniile de recrutare digitalizată în 2022, iar tendința se menține și pentru acest an”, subliniază Bogdan Badea.

Pentru 2023, ținta este de a depăși pragul de 15 milioane de euro în cifră de afaceri, atât din activitatea de core business (anunțuri de recrutare tradițională), cât și din liniile adiacente: campanii de recrutare digitalizată, employer branding, content marketing, cât și prin intermediul Skilld, serviciul de recrutare rapidă prin inteligență artificială deținut de eJobs România. „Mult timp, această industrie, a resurselor umane, a părut foarte statică și destul de repetitivă. De câțiva ani, însă, vedem cum împrumută din instrumentele specifice altor sectoare și capătă valențe suplimentare din zone complet noi, astfel încât un om de resurse umane are astăzi și competențe de vânzări, și de marketing, și de digital și, uneori, chiar de comunicare de criză”, adaugă Bogdan Badea.

De la începutul anului și până acum, pe platformă au fost postate, lunar, peste 26.000 de joburi noi. Pentru acestea, au fost înregistrate, tot lunar, aproximativ 715.000 de aplicări.

Retailul, în topul domeniilor care angajează studenți și elevi pe timpul verii
Retailul, în topul domeniilor care angajează studenți și elevi pe timpul verii
Peste 40.000 de joburi au fost scoase în piață în ultima lună și jumătate, iar, dintre acestea, 16.000 se adresau candidaților care nu aveau...
Aproape jumătate dintre joburile scoase în piață de la începutul anului aparțin angajatorilor mici și foarte mici
Aproape jumătate dintre joburile scoase în piață de la începutul anului aparțin angajatorilor mici și foarte mici
Aproape 7.500 de companii mici și foarte mici, cu cel mult 50 de angajați, au scos în piață mai mult de 50.000 de joburi de la începutul anului...
Până la jumătatea lui 2026 toate anunțurile de angajare vor trebui să aibă salariul publicat
Până la jumătatea lui 2026 toate anunțurile de angajare vor trebui să aibă salariul publicat
Uniunea Europeană a decis, recent, termenul limită până la care angajatorii vor fi obligați să publice salariile pentru toate pozițiile pe...
2023 pe piața muncii: 350.000 de joburi noi și 500.000 de candidați care au aplicat pentru cel puțin un job
2023 pe piața muncii: 350.000 de joburi noi și 500.000 de candidați care au aplicat pentru cel puțin un job
2023 a fost anul în care pe piața muncii s-a simțit puternic dorința candidaților de a-și găsi un nou loc de muncă, în timp ce, pentru...
eJobs: 21.000 de joburi noi au fost scoase în piață de start-up-uri și companiile mici în această toamnă
eJobs: 21.000 de joburi noi au fost scoase în piață de start-up-uri și companiile mici în această toamnă
Start-up-urile și companiile mici, cu maximum 50 de angajați, au început toamna cu 21.000 de joburi noi scoase în piață pentru candidații...
eJobs: Joburile part-time reîncep să intre pe radarul candidaților
eJobs: Joburile part-time reîncep să intre pe radarul candidaților
Peste 62.000 de locuri de muncă part-time au fost scoase în piață de la începutul anului și până acum. Numărul este cu 10% mai mare decât...