IB Cargo: Importurile din China, afectate de un nou val de Covid-19

Cazurile de infectare cu Sars-CoV-2 înregistrate în China s-au triplat și au fost impuse noi măsuri stricte de combatere a virusului care afectează inclusiv lanțurile de aprovizionare. Potrivit IB Cargo, importurile pe mare, tren și aer din Hong Kong, Shanghai, Shenzhen și Yantian vor fi afectate. IB Cargo: Importurile din China, afectate de un nou val de Covid-19

Shenzhen este deja în carantină și s-a oprit activitatea în majoritatea fabricilor și depozitelor, cu excepția celor care oferă servicii esențiale. Totodată, au fost restricționate transporturile către/dinspre Hong Kong, deoarece acest oraș a raportat luni 26.908 cazuri de Covid-19 și 249 de decese. Inclusiv transportul în comun a fost restricționat.

În Shanghai, portul este operațional, dar sunt închise mai multe centre industriale din Changchun și Jilin. Aeroportul Pudong (PVG) va fi închis pentru zborurile de pasageri, iar zborurile pe avioanele de marfă vor rămâne disponibile, însă se va reduce capacitatea pentru zborurile către / dinspre PVG, iar tarifele ar putea fi majorate. Unii furnizori din afara Shanghai-ului nu au permisiunea să intre în oraș, cum ar fi cei din Yangzhou, Taichang, Lianyungang, potrivit IB Cargo.

În Qingda, situația este similară cu Shanghai - portul este operațional, iar parte dintre furnizorii din alte regiuni au restricție de intrare în oraș.

În aceeași perioadă, conflictul din Ucraina continuă să afecteze transportul de mărfuri. Prețul combustibililor a crescut, acest lucru afectând direct costurile de transport.

„Pentru a reduce costurile, liniile maritime încetinesc viteza de navigare pentru a reduce consumul de combustibil, lucru care duce la întârzieri. Totodată, percep suprataxe de urgență care cresc costurile pentru destinatarii mărfurilor”, explică reprezentanții IB Cargo.

Majoritatea mărfurilor care au ca destinație porturi din Marea Neagră afectate de război sunt descărcate în Portul Constanța, ducând astfel la congestionarea acestuia. De aici, parte din mărfuri sunt livrate rutier către țările de destinație, excepție făcând Rusia și Ucraina.
 

Gebrüder Weiss România, analiza costuri transport
Companiile de logistică și transport trebuie să fie flexibile pentru a menține competitivitatea într-un peisaj global impredictibil
Într-o perioadă marcată de perturbări majore, cu impact semnificativ asupra lanțurilor globale de aprovizionare, industria de transport și...
Cum a evoluat piața locală de transport și logistică în ultimii doi ani, sub impactul pandemiei și războiului
Cum a evoluat piața locală de transport și logistică în ultimii doi ani, sub impactul pandemiei și războiului
Industria locală a transporturilor a trecut, în ultimii trei ani, prin schimbări majore, urmând să facă față unor noi provocări și în...
Războiul din Ucraina, o nouă lovitură pentru lanțurile de aprovizionare
Războiul din Ucraina, o nouă lovitură pentru lanțurile de aprovizionare
Ambițiile Federației Ruse de a invada Ucraina, precum și sancțiunile economice de o duritate nemaiîntâlnită până în prezent amenință nu...
IB Cargo: Toate tipurile de transport sunt afectate de situația conflictuală din Ucraina
IB Cargo: Toate tipurile de transport sunt afectate de situația conflictuală din Ucraina
Războiul din Ucraina impactează întreg lanțul de aprovizionare, ducând la blocaje, congestii, creșteri de prețuri pe toate tipurile de...