Gebrüder Weiss: serviciile de livrare specializată fac diferenţa în perioadele de vârf
Pe măsură ce se apropie data de 15 noiembrie, când majoritatea magazinelor au decis să dea startul reducerilor de Black Friday 2019, acestea pun la punct strategiile pe care au mizat în acest an. Însă între retaileri şi consumatori se află şi alţi jucători, al căror parteneriat poate maximiza oportunităţile acestei perioade. Gebrüder Weiss România oferă câteva detalii din perspectiva unui business în trasport şi logistică, care şi-a lansat de curând şi un serviciu nişat de livrări la domiciliu.
Analiza datelor din anii anteriori – atât în online, cât şi în offline, cumulată cu tendinţele din piaţă din anul curent, sunt indicatorii în baza cărora se estimează ce sectoare îşi vor menţine trendul ascendent. Spre exemplu, în 2018, ca şi în alţi ani, consumatorii s-au orientat în principal spre zona IT&C şi fashion, iar din perspectiva transporturilor şi logisticii, acest aspect semnalizează o creştere a necesarului de marfă din aceste sectoare, în lunile premergătoare Black Friday. Se colaborează strâns cu clienţii business implicaţi, pentru a se oferi soluţii optime de consolidare a transporturilor şi de depozitare a mărfurilor, urmărind întotdeauna şi criteriul foarte important al livrării în timpul agreat. Acolo unde este necesar, în perioadele de vârf se apelează la subcontractori locali, cu care Gebrüder Weiss a dezvoltat un parteneriat de încredere şi care îi permit să ofere flexibilitatea necesară în funcţie de fluctuaţia cererii. La comenzile online, timpul de livrare este un punct foarte sensibil pentru clientul final, care, de multe ori, influenţează şi metoda de plată (cash sau card). În offline, prezenţa produsului la raft poate fi un factor decisiv – însă, pentru ambele tipuri de comerţ, esenţial este ca aşteptările create consumatorului să fie realiste, dar şi îndeplinite de retaileri.
Din partea clienţilor finali, în ultimii ani s-a observat o tendinţă mai mare de planificare a cumpărăturilor, mai ales odată cu popularizarea conceptului de Black Friday în România. Astfel, o parte dintre cadourile pentru sărbătorile de iarnă sau achiziţiile mai importante sunt amânate până în acest moment. Ca atare, se poate estima şi o creştere a preţului plătit per achiziţie, existând persoane care aleg să îşi schimbe în această perioadă electrocasnice de bază, cum sunt maşina de spălat sau frigiderul. Livrările unor mărfuri mai grele pot reprezenta un stres suplimentar atât pentru retaileri, cât şi pentru consumatori – în acest caz GW identificând potenţialul unui serviciu axat tocmai pe livrarea la domiciliu a comenzilor cu volum de peste 25 kg, mai greu de manipulat.

Despre Gebrüder Weiss România
Prezentă în România încă din anul 1994, GW aniversează 25 de ani de experiență pe piața locală. Bazându-se pe o infrastructură națională cu 9 hub-uri logistice situate în București, Arad, Sibiu, Cluj, Bacău, Brașov, Constanța, Oradea și Craiova, GW oferă soluții logistice inteligente pentru clienții săi și asigură servicii flexibile de distribuție prin transport rutier, feroviar, aerian și maritim. Din 2018, compania a lansat în România şi un serviciu de livrări la domiciliu, axat pe comenzile de marfă tip cargo.





