Asociația ARILOG: trebuie reglementată redistribuirea forței de muncă între sectoare de activitate

ARILOG (Asociaţia Specialiştilor din Logistică, Depozitare și Transport) solicită Guvernului României și Comitetului Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă să reglementeze de urgență un cadru legal facil prin care să se redistribuie forța de muncă între diferite sectoare de activitate. Asociația ARILOG: trebuie reglementată redistribuirea forței de muncă între sectoare de activitate

“Există numeroase domenii care au închis activitatea și care au angajații în șomaj tehnic: fabrici automotive, turism, horeca. Acest personal trebuie să fie accesibil ușor companiilor a căror activitate este vitală în aceste momente, pentru procesele de muncă ce nu necesită personal specializat (firme producătoare de alimente, magazine alimentare, activități de depozitare), pentru a suplimenta eventuale îmbolnăviri de coronavirus și concediile pentru supravegherea copilului”, se arată într-un comunicat al asociației.

Logistica este un domeniu de activitate ce contribuie la procesul vital de livrare a alimentelor și medicamentelor către populație în această perioadă de criză. Reprezentanții ARILOG au mai precizat că trebuie protejate cu prioritate toate activitățile din lanțul de aprovizionare, inclusiv industria ambalajelor (primare și secundare), precum și serviciile conexe (retur și mentenanță a ambalajelor). “Avem semnale de la partenerii noștri că în Italia și Spania aceste domenii de activitate au fost suspendate nefiind considerate importante, iar acest fapt a dus la blocaje în lanțul de aprovizionare. Având aceste exemple concrete, propunem considerarea măsurilor necesare pentru a nu repeta aceleași greșeli”, au completat aceștia.

Radu Palamariu, Alcott Global, despre leadership și succes în supply chain
Radu Palamariu, Alcott Global, despre leadership și succes în supply chain
Dacă vorbim despre lanțul de aprovizionare, cu siguranță vorbim despre un context în continuă evoluție. Radu Palamariu, Managing Director...
O nouă revoluție digitală în supply chain
O nouă revoluție digitală în supply chain
Tehnologiile de ultimă oră revoluționează managementul lanțurilor de aprovizionare. Odată cu progresele rapide în inteligența artificială...
Angajații potriviți sunt tot mai greu de găsit, cu impact direct în economie
Angajații potriviți sunt tot mai greu de găsit, cu impact direct în economie
Deficitul de forță de muncă și de competențe reprezintă principala îngrijorare a companiilor din România, fiind considerat cel mai mare risc...
Riscurile la care sunt expuse lanțurile de aprovizionare
Riscurile la care sunt expuse lanțurile de aprovizionare
De ani de zile, lanțurile de aprovizionare au reprezentat un motor pentru economia globală, asigurând livrarea de bunuri și o gamă largă de...
Horváth: „Ultima milă” până la destinatar, responsabilă de 77% din costurile de transport
Horváth: „Ultima milă” până la destinatar, responsabilă de 77% din costurile de transport
„Ultima milă” până la destinatar este cea mai scumpă pentru transportatori și clienții lor, fiind responsabilă de 77% din costuri, dar...
Provocări și oportunități în supply chain în 2023
Provocări și oportunități în supply chain în 2023
Pe tot parcursul anului, managerii responsabili cu buna funcționare a lanțurilor de aprovizionare au lucrat pentru a găsi echilibrul după doi...