Live Stream Shopping-ul începe să ia amploare și pe plan local
E-commerce-ul mondial se află într-o creștere continuă de ani de zile, iar noile tehnologii care creează o interacțiune directă și personală între brand și client iau amploare. Streams.live, un concept care transformă cumpărăturile online într-o experiență interactivă, lansat la finalul anului 2020, a înregistrat peste 150.000 de minute de streaming urmărite în sesiunile live de comerț interactiv cu branduri din retail în campaniile din primele două săptămâni ale lunii noiembrie. Rata de conversie “click to buy” înregistrată în aceste campanii de shopping a fost de 8,5%, cumpărătorii petrecând de 3 ori mai mult timp în sesiunea de shopping, decât într-o campanie digitală clasică.
Conceptul lansat de Streams.live în România transformă cumpărăturile online într-o experiență interactivă, în care cumpărătorii comunică direct cu brandurile sau influencerii, află cum se utilizează un anumit produs, caracteristici mai detaliate, și îl pot achiziționa direct din aplicație, fără să părăsească sesiunea. Live Stream Shopping-ul este o opțiune care le permite brandurilor să stabilească o legătură directă cu audiența, crescând astfel loialitatea consumatorilor, dar și să genereze o rată de conversie de 5 ori mai mare decât cea prin comerțul tradițional. Cifrele de conversie, de la vizualizare la plasarea produsului în coșul de cumpărături, au fost înregistrate de branduri care activează în domenii precum tehnologie, beauty, farma, fashion sau edituri, însă serviciul este aplicabil companiilor din orice domeniu care doresc să-și diversifice canalele de vânzare și tacticile de marketing.
„La nivel global, piața de Live Stream Shopping ia amploare și se dezvoltă de la un an la altul, în contextul dorinței consumatorilor de a face cumpărături asistate din confortul propriei locuințe. În România, fenomenul este încă la început, însă asistăm la o evoluție pozitivă a acestei piețe, dovadă fiind multitudinea de branduri care vor să devină pionieri în adoptarea soluției, diversitatea sferelor lor de activitate, dar și implicarea din partea clienților și a persoanelor care urmăresc sesiunea. Astfel, rata de conversie <
Cum schimbă live stream shopping-ul piața comerțului online
Cel mai mare succes al live stream shopping-ului a fost înregistrat în China și în Statele Unite ale Americii, fiind și cele mai mari piețe de comerț. În SUA se previzionează că veniturile provenite din Live Stream Shopping vor atinge pragul de 20 de miliarde de dolari în 2022 și 55 de miliarde de dolari în 2025 conform datelor Statista, o creștere semnificativă susținută pentru retailul online. În China, conform Statista, Live Stream Shopping-ul a devenit noua normă pentru e-commerce, fiind considerată printre cele mai eficiente metode de comerț online. În 2021, piața comerțului live în China a depășit pragul de 2.27 trilioane de yuan (aproximativ 318 miliarde de dolari) și se așteaptă ca până în 2023 să ajungă la 4.9 trilioane de yuan (687 miliarde de dolari).
În România, segmentul de fashion a fost printre primele care au implementat această soluție, mai ales în contextul în care pandemia a limitat accesul consumatorilor în magazinele fizice. „Live shoppingul vine cu avantaje evidente pentru magazinele online, aflându-se la granița dintre social media, live streaming și e-commerce. Este un fel de teleshopping în social media și vine în ajutorul consumatorului, oferindu-i acestuia posibilitatea de a vedea mai bine produsele, de a le vedea în context, oferă interactivitate cu produsele și asta ajută foarte mult în experiența de cumpărare. În viitor, mă aștept ca social commerce să crească și ne-am dorit să fim prezenți de la bun început pe acest canal și să îl includem în proiectele noastre recurente”, declară Raluca Radu, Country Manager Answear.ro & Fondator MTH Digital.