Kaufland vrea 20 de magazine în Republica Moldova în 10 ani
Retailerul german Kaufland a anunțat că primul magazin din Republica Moldova va fi deschis în vara lui 2019. Mai mult, pentru următorii 10 ani ținta retailerului este să ajungă la o rețea de 20 de unități, investiția ridicându-se la peste 300 de milioane de euro.
„Ideea expansiunii în Republica Moldova s-a născut acum 5 ani. Inițial, am stabilit să începem cu 3 magazine la Chișinău, iar apoi să mai deschidem cel mult alte 6 magazine pe teritoriul Republicii Moldova. Astăzi ne gândim deja la deschiderea a 20 de magazine în întreaga țară și, mai mult, la construcția unui centru logistic propriu în decursul următorilor 10 ani. Acest lucru se datorează și faptului că, pe lângă parteneri de încredere și calitatea extraordinară a construcțiilor, am găsit și un climat investițional extrem de bun și un cadru juridic sigur care este comparabil cu cel al altor state membre UE din Europa de Est”, a declarat Marco Hößl, director general Kaufland Moldova, România și Cehia.
Primul magazin Kaufland în Republica Moldova va avea o suprafață de peste 4.600 de metri pătrați, 288 de locuri de parcare. Magazinul va avea 2 căi de acces: una din bulevardul Decebal și una din strada Zelinski.
În plus, magazinele Kaufland din Republica Moldova vor fi încălzite printr-un sistem inteligent eco, de recuperare a căldurii de la vitrinele și camerele de frig ale magazinului, economisind astfel resursele naturale. De asemenea, fiecare magazin va fi dotat cu stații de încărcare pentru mașinile electrice.
Nu în ultimul rând, responsabilitatea social-corporativă (CSR) reprezintă o componentă cheie în strategia Kaufland. Alături de programe educaționale, compania susține proiecte culturale, de promovare a unui mod de viață sănătos, precum și de protecție a mediului înconjurător. Iar în acest sens, doar în anul 2018 compania a investit deja o sumă de aproximativ 500 de mii de euro.