Ursus Breweries și-a redus cu 28% cantitatea de plastic pusă pe piață
Ursus Breweries și-a redus cu 28% cantitatea de plastic pusă pe piață în 2024, depășind ținta de 25% setată pentru 2030. De asemenea, compania și-a redus emisiile directe de carbon cu 37% față de anul de referință 2019 și a contractat 100% energie provenită din surse regenerabile în fabricile proprii din Timișoara, Brașov și Buzău.
Alături de aceste performanțe, compania și-a continuat investițiile în sustenabilitate și a adoptat un proces voluntar de aliniere la noul cadru european de raportare ESRS. Astfel, Ursus Breweries publică primul raport anual cu referință la Standardele Europene de Raportare privind Durabilitatea (ESRS), realizat în colaborare cu Deloitte România.
Ca lider al pieței berii din România, Ursus Breweries a realizat contribuții de 487,8 milioane de lei la bugetul de stat în anul 2024.
„Pe parcursul anului 2024, am înregistrat o serie de progrese consistente în direcția obiectivelor noastre de sustenabilitate. Am redus cantitatea de plastic pusă pe piață cu 28% față de 2019 – depășind obiectivul propus pentru 2030 – și am contractat achiziția exclusivă de energie electrică din surse regenerabile pentru toate fabricile noastre. În plus, într-o lume în care așteptările consumatorilor, autorităților și societății în ansamblu evoluează accelerat, ne-am propus nu doar să ținem pasul cu schimbarea, ci să o anticipăm, să ne pregătim temeinic și să fim parte din soluțiile care modelează economia viitorului. În acest context, am ales în mod voluntar să structurăm raportul anual cu referință la ESRS, tratând acest proces ca pe un exercițiu strategic intern, menit să ne pregătească pentru cerințele viitoare, dar și să aducă un plus de rigoare și transparență în raportarea performanțelor noastre. Deși nu avem încă obligația legală de a raporta cu referință la standardele ESRS, ne-am dorit ca acest raport să reflecte nivelul real de maturitate atins și să contribuie la un dialog deschis și informat cu toți partenerii noștri,” a declarat Robert Uzună, Vicepreşedinte Corporate Affairs al Ursus Breweries.
Ursus Breweries acționează în vederea atingerii obiectivelor de mediu de reducere a emisiilor de dioxid de carbon printr-o politică implementată la nivel de grup, iar în 2024 a obținut o reducere cu 37% a emisiilor directe față de anul de referință 2019.
Acțiunile concrete vizează reducerea emisiilor prin adoptarea unor tehnologii pentru eficientizarea consumurilor, parteneriate pentru producerea de energie electrică din surse regenerabile, scăderea amprentei de carbon datorată ambalajelor, prin scăderea greutății acestora, prin producție locală și utilizarea unui procent crescut de conținut reciclat, înlocuirea flotei de frigidere din rețeaua de distribuție cu modele noi, mai eficiente energetic și optimizări logistice - atât în depozitele proprii - motostivuitoare electrice alimentate cu energie verde, cât și optimizarea rutelor de distribuție și proiecte pilot cu camioane electrice între depozitele proprii.
Angajamentul companiei vizează reducerea consumului de apă per hectolitru de bere produs, fiind în strânsă legătură cu impacturile identificate pe consumul de apă, extracția de apă și utilizarea eficientă a resurselor de apă. În 2024, consumul mediu de apă la Ursus Breweries a fost de 2,83 hl apă/hl bere, foarte aproape de ținta de 2,75 hl stabilită pentru 2030, în linie cu angajamentul Asahi Europe & International. De asemenea, sunt folosite stații proprii de tratare a apei înainte ca aceasta să intre în circuitul intern, iar apa uzată este tratată în propriile stații de epurare.
În plus, în 2024, doar 1,18% din deșeurile generate în fabricile Ursus Breweries au ajuns la groapa de gunoi, un pas important spre obiectivul de zero deșeuri până în 2030.
Pe parcursul anului 2024, Ursus Breweries a atins ținta de folosire de material reciclat în sticlele PET, de 25% rPET pentru toate ambalaje de acest tip și a înlocuit, oriunde a fost posibil, materialele de promovare (POSM) din PVC (nereciclabil) cu alternative din plastic reciclabil sau cu carton 100% reciclat.
Astfel, prin mixul de portofoliu pus pe piață și acțiunile de reducere a plasticului din ambalaje derulate și în anii anteriori, Ursus Breweries a obținut performanța de a reduce plasticul pus pe piață cu 28% față de valoarea de referință din 2019, depășind obiectivul de 25% propus pentru 2030.
În 2024, Ursus Breweries a atins și depășit ținta de 7% pentru vânzările de produse fără alcool, ajungând la 7,4% din totalul vânzărilor. Compania a continuat să inoveze și să dezvolte portofoliul de produse fără alcool, lansând două sortimente noi de Ursus Cooler: zmeură-mure și ananas-guava. În prezent, toate etichetele produselor Ursus Breweries, precum și toate materialele de comunicare comercială includ mesaje de promovare a consumului responsabil.
Ursus Breweries este cel mai mare producător de bere din România, fiind lider de piață de 8 ani. Mărcile din portofoliul Ursus Breweries sunt: URSUS, Timișoreana, Ciucaș, Peroni Nastro Azzurro, Kozel, Azuga, Pilsner Urquell, Asahi Super Dry. În prezent, Ursus Breweries deține 3 fabrici de bere: în Brașov, Buzău și Timișoara și o mini-facilitate de producție în Cluj-Napoca. Ursus Breweries face parte din Asahi Europe & International.



