Prețul cafelei a atins recordul ultimilor 13 ani

Prețul cafelei la nivel mondial a atins cel mai ridicat nivel din ultimii 13 ani, după o majorare de 8,9% în iunie 2024 comparativ cu luna mai, potrivit datelor Organizației Internaționale a Cafelei. Indicatorul de preț a avut o medie de 2,26 dolari (2,09 euro) pe livră de cafea produsă (o livră înseamnă 453 de grame). cafea

Creșterea de preț este corelată cu evoluția pieței de cafea pe fondul scăderii recoltelor din Vietnam și Indonezia în anul 2024-2025. Și recoltele din Brazilia vor înregistra scăderi anul acesta.

În funcție de regiune, exporturile de cafea din America de Sud au crescut în luna mai cu 59,6%, exporturile din Africa s-au majorat cu 44,8%, în timp ce exporturile din Asia și Oceania au scăzut cu 39,3%.

În România, cafeaua boabe s-a remarcat anul trecut printr-o creștere spectaculoasă in-home, de peste 20% în volum și de 40% în valoare, potrivit datelor Consumer Panel GfK pe MAT octombrie 2023 versus MAT octombrie 2022. Dinamica vine în principal din faptul că acest segment a reușit să recruteze cumpărători noi – penetrarea în rândul gospodăriilor din România majorându-se cu un ritm de două cifre. Astfel, aproape una din patru gospodării a achiziționat cafea boabe cel puțin o dată în perioada noiembrie 2022 – octombrie 2023. Datorită evoluției bune de la un an la altul, cafeaua boabe se apropie acum de o cotă valorică de 20% în total cafea consumată in-home.

Cel mai mare segment al categoriei rămâne cafeaua prăjită și măcinată, însă cota acesteia în total valoare a ajuns sub pragul de 50%, mai arată datele Consumer Panel GfK. Concret, în cazul acestui segment vorbim despre un declin de 4% în perioada menționată, prin comparație cu intervalul precedent.

Inovația, teren sigur de creștere în categoria de cafea
Inovația, teren sigur de creștere în categoria de cafea
Deși sub presiune în ultimii trei ani, piața de cafea continuă să demonstreze reziliență. Concret, 2023 a adus o ușoară scădere în volum,...
Consumer Panel GfK: 2023, între volume în ușoară creștere și accentuarea downtradingului
Consumer Panel GfK: 2023, între volume în ușoară creștere și accentuarea downtradingului
Cheltuielile casnice pentru bunuri de larg consum (FMCG) au crescut cu aproape 14% în 2023 față de anul anterior, iar volumele achiziționate de...
Cum și-a securizat Strauss România terenul de creștere pe o piață sensibilă la factori externi
Cum și-a securizat Strauss România terenul de creștere pe o piață sensibilă la factori externi
După o perioadă cu provocări multiple, piața de cafea a intrat pe un trend pozitiv. Pentru Strauss România, acest lucru s-a tradus printr-o...
Cafeaua boabe și capsulele energizează o piață puternic afectată de inflație
Cafeaua boabe și capsulele energizează o piață puternic afectată de inflație
O categorie care pare să urmeze trendurile inovației și premiumizării din anii anteriori, cafeaua se bucură de fidelitate din partea...
Un nou târg Auchan de cafea și ceai: cafeaua single origin și cea de specialitate, tot mai căutate
Un nou târg Auchan de cafea și ceai: cafeaua single origin și cea de specialitate, tot mai căutate
Până pe 7 februarie 2023, hypermarketurile Auchan din întreaga țară organizează tradiționalul Târg de Cafea și Ceai, ajuns anul acesta la...
Cafeaua, o categorie în care premiumizarea dă tonul creșterii
Cafeaua, o categorie în care premiumizarea dă tonul creșterii
În fața unui consumator tot mai sofisticat, piața cafelei din România se adaptează cu rapiditate. Deși la nivel de consum pe cap de locuitor...