Nespresso obține certificarea Rainforest Alliance pentru cafeaua provenită din agricultură regenerativă

Nespresso devine prima companie, la nivel global, care a obținut noul tip de certificare Rainforest Alliance pentru agricultura regenerativă, ce atestă fermele care adoptă practici pentru regenerarea solului, creșterea biodiversității și stabilitatea ecosistemelor. Nespresso obține certificarea Rainforest Alliance pentru cafeaua provenită din agricultură regenerativă. Detalii pe revistaprogresiv.ro

Începând din 2026, această certificare va fi vizibilă sub forma unui sigiliu pe ambalajele sortimentelor de cafea provenite de la ferme care practică agricultura regenerativă.

Nespresso a integrat deja practici regenerative în lanțul de aprovizionare prin colaborări de lungă durată cu fermierii din întreaga lume. De peste două decenii, compania susține protejarea ecosistemelor din regiunile unde se cultivă cafeaua și contribuie la consolidarea rezilienței comunităților locale. Însă inițiativa Nespresso de a achiziționa cafea din fermele certificate  cu acest nou sigiliu marchează un moment important în parteneriatul cu Rainforest Alliance, început în urmă cu peste 20 de ani, odată cu lansarea programului AAA Sustainable Quality™. Mai mult, în 2022, Nespresso a sprijinit dezvoltarea Rainforest Alliance Regenerative Coffee Scorecard - un cadru dedicat fermelor de dimensiuni mici pentru tranziția către practici regenerative, care a stat la baza noului standard.

„Această certificare este o recunoaștere a eforturilor pe care le facem pentru a  susține comunitățile de fermieri în procesul de adoptare a modelului de agricultură regenerativă. În România, vedem un interes tot mai mare din partea consumatorilor pentru produse care au un impact pozitiv asupra mediului, iar cafeaua certificată pentru proveniența din agricultură regenerativă răspunde acestei nevoi reale. Pentru Nespresso, acțiunile de sustenabilitate au impact direct în gustul cafelei și ne bucurăm să le oferim clienților noștri nu doar o cafea de înaltă calitate, ci și certitudinea că alegerea lor contribuie la un viitor mai sustenabil”, a declarat Ana-Maria Doxan, Business Executive Officer Nespresso România.

Ce reprezintă mai exact această certificare? Este un cadru bazat pe principii științifice, oferit de Rainforest Alliance, care ajută fermierii să măsoare progresul lor regenerativ în cinci domenii de impact: sănătatea și fertilitatea solului, reziliența climatică, biodiversitatea, conservarea apei și mijloacele de trai.  Rainforest Alliance este organismul care oferă standardele de sustenabilitate în agricultură, la nivel mondial, apreciat de consumatorii din întreaga lume. Peste 50% dintre aceștia declară că sunt înclinați să aleagă acele brand-uri marcate cu certificarea broscuței verzi, pentru că le oferă încredere (IPSOS 2025).

„Bazat pe patru decenii de expertiză în agricultura sustenabilă, noul nostru standard îmbină rigoarea științifică și practicile regenerative, adaptate culturilor și regiunilor fiecărei țări. Ne dorim să accelerăm tranziția către un model agricol nou, care protejează, reface și regenerează ecosistemele de care depindem cu toții. Noul sigiliu le oferă consumatorilor posibilitatea de a susține această tranziție, prin evidențierea produselor ce provin de la ferme care au adoptat metode regenerative. Pentru fermieri presupune recunoașterea eforturilor, acces la mai multe piețe de consum și o valoare crescută pentru cafeaua lor, toate alături de susținerea unui viitor rezilient, atât pentru oameni, cât și pentru natură”, a afirmat Santiago Gowland, CEO Rainforest Alliance.

Restabilirea sănătății solului, a biodiversității și a funcțiilor ecosistemice reprezintă o prioritate urgentă pentru fermieri, companii și economiile globale deoarece schimbările climatice reprezintă o reală amenințare pentru cafea. În prezent, 33% din solurile planetei sunt degradate, iar peste 90% riscă să ajungă în aceeași stare până în 2050. Agricultura regenerativă oferă însă o oportunitate de a reface procesele vitale ale naturii, contribuind totodată la îmbunătățirea traiului fermierilor. Noul standard Rainforest Alliance vine în sprijinul acestor eforturi, accelerând tranziția către practici agricole sustenabile.

Rainforest Alliance își propune ca până în 2030 să sprijine 100 de milioane de fermieri și lucrători în adoptarea unor practici regenerative și sustenabile.

Nestlé Nespresso este pionier și reper global în domeniul cafelei porționate de înaltă calitate. Compania colaborează cu peste 168.550 de fermieri din 18 țări prin programul AAA Sustainable Quality™, dezvoltat împreună cu Rainforest Alliance, ce promovează practici sustenabile pentru ferme și peisaje înconjurătoare. Lansat în 2003, acest program îmbunătățește randamentul și calitatea recoltelor, asigurând un lanț sustenabil de aprovizionare cu cafea de înaltă calitate și sprijinind, în același timp, mijloacele de trai ale fermierilor și ale comunităților.

În 2022, Nespresso a obținut certificarea B Corp™, alăturându-se unei mișcări internaționale din care fac parte peste  9.700 de companii orientate spre un scop care respectă standardele B Corp de responsabilitate socială și mediu, precum și de transparență. Cu sediul central în Vevey, Elveția, Nespresso operează în 96 de piețe și are peste 14.000 de angajați. În 2024, rețeaua sa de retail globală cuprindea 818 boutique-uri.

Deschidere centru RetuRO Prahova Ariceștii Rahtivani
3,6 miliarde de ambalaje, colectate prin SGR în primele opt luni ale anului, mai mult decât în tot anul 2024
În primele opt luni ale acestui an, românii au returnat aproape 3,6 miliarde de recipiente, depășind numărul total de ambalaje colectate pe tot...
lansare servicii suplimentare bonapp - Bonapp Club
Bonapp își extinde beneficiile și lansează un nou serviciu de abonament
Bonapp, aplicația nr. 1 din România pentru reducerea risipei alimentare, lansează Bonapp Club, un nou serviciu de abonament disponibil direct în...
Investiție de 5 milioane de lei într-un parc fotovoltaic la fabrica Coca-Cola din Timișoara. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Investiție de 5 milioane de lei într-un parc fotovoltaic la fabrica Coca-Cola din Timișoara
Fabrica Coca-Cola din Timișoara împlinește 30 de ani de activitate și marchează această aniversare printr-o investiție strategică în...
Ecusonul „Verificat Bio”, un nou instrument de transparență pentru producătorii ecologici. Detalii pe revistaprogresiv.ro
Ecusonul „Verificat Bio”, un nou instrument de transparență pentru producătorii ecologici
Pentru a crește încrederea consumatorilor și pentru a sprijini transparența pe piața produselor ecologice, Asociația 100% pentru mediu...