Munch și-a dublat numărul de parteneri și a salvat peste 1 tonă de mâncare
Munch, aplicația care ajută la reducerea risipei alimentare, și-a dublat numărul de parteneri în doar două luni de la lansarea pe piață și a salvat deja peste o tonă de mâncare. În prezent, aplicația pune la dispoziția clienților produse din 175 de locații de la 120 parteneri și este disponibilă în București.
În cele două luni de la lansare, aplicația Munch a fost descărcată de peste 8400 de ori, iar aproximativ 70% dintre clienții Munch sunt femei. Cel mai activ sector atât din punct de vedere al numărului de clienți, cât și al numărului de parteneri, este Sectorul 1 din București. În topul preferințelor clienților Munch se află pizza, deserturile, în special feliile de tort, meniurile de prânz care conțin două feluri de mâncare, burgerii și poke bowls cu carne sau vegane. În România, conform statisticilor Uniunii Europene, aproximativ 2,55 milioane de tone de alimente sunt aruncate anual.
„Munch a înregistrat o creștere remarcabilă de 130% a numărului de parteneri, ceea ce a dus implicit și la o extindere semnificativă a numărului de locații. Acest progres subliniază angajamentul nostru față de clienți, care au din ce în ce mai multe opțiuni, și ne inspiră să menținem ritmul accelerat al expansiunii, în efortul nostru de a combate risipa alimentară și de a aduce valoare adăugată comunității”, a declarat Alexandru Țurcanu, Country Manager Munch România.
Clienții pot achiziționa produse alimentare de la restaurantele și magazinele lor preferate, la reduceri cuprinse între 50 – 70%. Mecanismul este simplu: utilizatorii rezervă produsele, le plătesc online, apoi le ridică personal de la locația selectată în intervalul orar afișat. Printre partenerii Munch se numără localuri cunoscute și apreciate, precum Tort de bezea, Simigeria Petru, OK Flora, Ibis, Cibo e Vino, Ciorbe și Plăcinte, The Coffee Shop, Petit by Maison des Crepes, Sweet by Mario, The Grill și Hello Donuts.
Munch a fost fondat în 2020 de Botond Zsoldos, Bence Zwecker, Albert Wettstein și Kirill Perepelica, cu o misiune comună de a combate risipa de alimente prin tehnologie. Viziunea lor a fost să introducă o abordare sustenabilă în industria alimentară, de care să beneficieze atât proprietarii de afaceri, cât și consumatorii. Restaurantele, brutăriile, magazinele alimentare și hotelurile folosesc platforma Munch pentru a-și vinde alimentele de înaltă calitate, nevândute, la prețuri reduse. În noiembrie 2022, Munch s-a unit cu aplicația cehă Nesnězeno, fondată de Jakub Henni, și împreună acum se laudă cu peste 3.500 de parteneri și mai mult de 2 milioane de descărcări de aplicații în patru țări. Până în prezent, Munch a salvat în total peste 2,5 milioane de pachete de alimente în țările în care este prezent.