Munch și Bonapp fuzionează pentru a lupta împotriva risipei alimentare în ECE

Munch, aplicația numărul unu pentru salvarea alimentelor în Ungaria, Cehia și Slovacia, a fuzionat cu Bonapp, liderul pieței locale, pentru a crea cea mai mare inițiativă de combatere a risipei alimentare în Europa Centrală și de Est (ECE). Această fuziune strategică reprezintă, de asemenea, un pas important în promovarea practicilor alimentare sustenabile, ajutând retailerii să-și crească veniturile și oferindu-le consumatorilor acces facil la alimente excedentare, în contextul inflației. Procesul de integrare a echipelor, a platformelor și a operațiunilor urmează a fi finalizate în săptămânile următoare, când compania va decide sub ce brand și formulă vor continua activitatea. Munch x Bonapp fuziune merger companie risipa alimentara sustenabilitate gregoire vigroux, kirill, luka. startup sustenabilitate. vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro

La 1 martie, Munch x Bonnapp vor lansa o nouă aplicație, cu nou design și noi features, care se va baza însă pe tehnologia aplicației Munch. Mai mult, dat fiind faptul că ambele branduri au trecut de faza de start-up, validându-și modelul de business, compania țintește o nouă rundă de finanțare. Munch a obținut ultima finanțare în noiembrie 2023.

Noua companie reunește acum o echipă de aproape 100 de membri și a generat venituri totale de 7,5 milioane euro în 2024. Împreună, fondatorii plănuiesc să se extindă în noi piețe în 2025, inclusiv în Bulgaria, Croația, Grecia, Serbia și Slovenia, în timp ce vor consolida parteneriatele cu retailerii și vor îmbunătăți aplicația mobilă pentru a oferi o experiență mai bună utilizatorilor.

„România este una dintre cele mai mari și dinamice piețe din Europa Centrală și de Est, ceea ce o face o prioritate strategică pentru noi. Bonapp a construit un brand puternic în această țară efervescentă, colaborând cu parteneri de renume precum PENNY și Starbucks. În plus, rețeaua extinsă a echipei Bonapp în regiune deschide oportunități extraordinare pentru extinderea noastră în Europa. Suntem încântați să ne unim forțele și să dezvoltăm împreună acest business”, a declarat Kirill Perepelica, Co-Fondator Munch.

„Antreprenorii cu aceeași viziune își unesc forțele! Munch și Bonapp împărtășesc culturi foarte asemănătoare. Prin combinarea expertizei locale profunde a Bonapp cu succesul dovedit al Munch în regiune, creăm fundația ideală pentru o creștere accelerată. Acest parteneriat demonstrează că în lumea companiilor în creștere, întregul poate fi cu adevărat mai mare decât suma părților sale”, a adăugat Luka Zivkovic, Co-Fondator Bonapp.

„Fuziunea combină leadershipul european al Munch în trei țări cu poziția solidă a Bonapp pe piața din România, rezultând într-o platformă unificată cu peste 3,5 milioane de descărcări ale aplicației și un total de 6000 de locații partenere. Atât Munch, cât și Bonapp, au o misiune comună: să conecteze consumatorii cu HoReCa și retaileri care oferă alimente excedentare la reduceri semnificative”, a subliniat și Grégoire Vigroux, Co-Fondator Bonapp.

Aplicațiile mobile Munch și Bonapp permit utilizatorilor să achiziționeze produse de înaltă calitate care se apropie de data expirării la reduceri de 50% sau mai mult, ajutând retailerii să reducă risipa și să își crească veniturile.

Risipa alimentară este o problemă globală presantă, Uniunea Europeană generând aproape 60 de milioane de tone de risipă alimentară anual - echivalentul a 132 kg de persoană. Doar în 2024, prin aplicațiile lor mobile, Munch și Bonapp au salvat împreună aproape 3.000 de tone de alimente care ar fi fost aruncate, contribuind la un sistem alimentar mai sustenabil în Europa Centrală și de Est și la o planetă mai sănătoasă.

Munch a fost fondată în 2020 de antreprenorii Albert Wettstein, Bence Zwecker, Botond Zsoldos și Kirill Perepelica, cu viziunea de a aduce schimbări sustenabile în industria alimentară.

Aplicația sa inovatoare ajută restaurantele, brutăriile, magazinele alimentare și hotelurile să vândă alimente de înaltă calitate, nevândute, la prețuri reduse. În 2022, Munch și-a extins aria de acoperire prin expansiunea în Slovacia și fuzionarea cu aplicația cehă Nesnězeno, fondată de Jakub Henni. Până în prezent, Munch a salvat peste 3 milioane de pachete de mâncare în cele patru țări în care operează.

Fondată în 2021 de antreprenorii Diego Roy de Lachaise, Grégoire Vigroux și Luka Zivkovic, Bonapp a fost recunoscută pentru inovația sa.  La fel ca Munch, Bonapp conectează utilizatorii cu retailerii locali—inclusiv supermarketuri, hipermarketuri, restaurante, benzinării, brutării, cafenele și hoteluri—prin intermediul aplicației sale ușor de utilizat. Aplicația permite clienților să achiziționeze produse care se apropie de data expirării la reduceri de 50% până la 80%, ajutând atât afaceri, cât și consumatori să economisească resurse și să reducă risipa alimentară.

bonapp
Studiu: Peste 350.000 de utilizatori Bonapp au redus risipa alimentară
Un sondaj recent realizat de Bonapp (bonapp.eco), prima aplicație românească menită să combată risipa alimentară, a relevat că 90% din cei...
Alexandru Turcanu Country Manager Munch. Extindere Munch aplicatie de reducere risipa alimentara. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Munch se extinde în România, la Iași
Munch, aplicația care ajută la reducerea risipei alimentare, anunță extinderea în Iași, la șase luni de la lansarea oficială pe piața din...
Munch și-a dublat numărul de parteneri și a salvat peste 1 tonă de mâncare
Munch și-a dublat numărul de parteneri și a salvat peste 1 tonă de mâncare
Munch, aplicația care ajută la reducerea risipei alimentare, și-a dublat numărul de parteneri în doar două luni de la lansarea pe piață și...
Munch, o nouă aplicație de reducere a risipei alimentare, intră în România
Munch, o nouă aplicație de reducere a risipei alimentare, intră în România
Munch, aplicație care ajută la reducerea risipei alimentare, anunță intrarea pe piața din România, după finalizarea rundei de finanțare Serie...