86% din totalul achizițiilor PENNY România, realizate de la furnizori locali în 2023

Datele celui de-al șaptelea raport de sustenabilitate PENNY România arată că 86% din totalul achizițiilor din anul 2023 au fost realizate de la furnizori locali din România, iar 58% dintre furnizori au o relație contractuală de peste cinci ani cu discounterul german. Mai mult, 69% din produsele alimentare comercializate au fost de origine regională, din România. PENNY România accelerează eficiența operațională prin implementarea roboților software Tailent

Potrivit raportului de sustenabilitate al companiei, 2023 a marcat colaborarea cu 198 de măcelării partenere și producători locali, iar 84 de articole ecologice și pentru diete speciale au fost incluse în sortiment. În plus, 246 de produse noi au fost dezvoltate cu ambalaje secundare certificate FSC, în linie cu obiectivele de reducere a impactului asupra mediului.

În ceea ce privește componenta de energie, climă și resurse, datele celui de-al șaptelea raport de sustenabilitate arată că discounterul a reușit să reducă emisiile de CO2 cu 13% și să scadă consumul specific de energie electrică cu 12%. Rezultatele au fost posibile și datorită faptului că PENNY a produs intern 7.681 MWh de energie verde, cu ajutorul a 88 de sisteme de panouri fotovoltaice.

Principalele rezultate din 2023 prezentate în cel de-al șaptelea raport de sustenabilitate PENNY România

Energie, climă și resurse

• 65 de amplasamente echipate cu stații de încărcare pentru mașini electrice, sprijinind mobilitatea sustenabilă
• 102.000 mp de spații verzi amenajate peisagistic
• În 2023 erau 38 de magazine PENNY certificate BREEAM și alte 39 în curs de certificare
• 2.725 tone de alimente salvate de la risipă, în parteneriat cu organizații de profil

Angajați și societate

• 7.285 de angajați activi la finalul anului 2023
• 160.000 de ore de instruire pentru dezvoltarea profesională a echipei
• 90% dintre pozițiile de management au fost ocupate prin promovare internă
• 302 femei în poziții de management, asigurând diversitate
• 49% dintre manageri au o vechime mai mare de 10 ani în companie
• 2,3 milioane de euro investiți în inițiative comunitare
• 1.160 de ore de voluntariat oferite de angajați pentru sprijinirea comunităților locale

Guvernanță corporativă și impact economic

• Rețea operațională formată din 376 de magazine
• Venituri nete de 1,7 miliarde de euro
• 120,1 milioane de euro alocate pentru salarii și beneficii pentru angajați
• 14,81 milioane de euro plătite în taxe și impozite

Raportul evidențiază realizările cheie ale PENNY în 2023, structurate în jurul celor patru piloni strategici ai sustenabilității: unul care setează limitele şi direcțiile, Guvernață Corporativă și Afacere, şi alți trei operaționali, Sortiment Sustenabil; Energie, Climă și Resurse; Angajați și Societate, în cadrul cărora ariile de acțiune integrează responsabilitatea economică, de mediu şi cea socială în nucleul strategiei, guvernanței și al operațiunilor discounterului.

„Raportul de sustenabilitate pentru 2023 nu are ca scop doar prezentarea rezultatelor obținute, ci și o reconfirmare a viziunii noastre pe termen lung: să dezvoltăm un sistem de lucru responsabil, sustenabil și orientat către comunitățile pe care le deservim. Într-un peisaj economic și social complex, ne propunem să continuăm acțiunile concrete și să dezvoltăm angajamentele ferme pentru un viitor mai bun”, a declarat Dan Crișan, COO PENNY România.

„Prin toate aceste rezultate demonstrăm încă o dată că sustenabilitatea este parte integrantă a viziunii noastre și ne ghidează fiecare acțiune și inițiativă. Ne propunem să fim un partener de încredere pentru clienți, comunități și angajați, abordând afacerea într-un mod etic, respectând drepturile omului și adoptând practici de business corecte și transparente și investind în soluții inovatoare care să creeze un impact pozitiv durabil. Apreciem țintele în domeniul climatic propuse pentru anul 2030 ca fiind o oportunitate de a crește nivelul de cooperare cu partenerii noștri și de a avea astfel un impact semnificativ asupra tuturor nivelurilor lanțului nostru de aprovizionare", a subliniat Claudia Ivan, Manager Sustenabilitate PENNY România.

Raportul include și angajamentele pe termen lung ale PENNY România, inclusiv atingerea neutralității climatice până în 2040 și sprijinirea dezvoltării comunităților locale prin investiții continue în infrastructură, resurse și oameni.

„Într-un mediu de afaceri în care sustenabilitatea capătă din ce în ce mai multă importanță, un raport de sustenabilitate corect structurat și transparent este esențial nu doar pentru conformitate, dar și pentru comunicarea corectă a progreselor ESG către stakeholderi. Astfel, raportarea de sustenabilitate devine o acțiune cu implicații pentru reputația și competitivitatea organizațiilor”, a declarat Ana Streche, Senior Manager, Climate Change and Sustainability Services, CCaSS, EY România.

Raportul de sustenabilitate PENNY România a fost realizat conform standardelor internaționale Global Reporting Initiative (GRI) 2021 și Sustainability Accounting Standards Board (SASB) și oferă o imagine detaliată în ceea ce privește impactul pe care compania îl are asupra societății și mediului, din punct de vedere al guvernanței (ESG).

deloite 1200x750 1
Deloitte: 85% dintre companii au crescut în ultimul an investițiile în tranziția „verde”
Sustenabilitatea se menține în top trei priorități ale echipelor de management la nivel global, la mică distanță după inovație și...
comportament reciclare in randul consumatorilor romani
Provocările financiare determină românii să caute soluțiile sustenabile cu beneficii economice directe
2024 este anul în care preocupările economice ale românilor coexistă cu eforturile de sustenabilitate, iar colectarea separată câștigă teren...
Penny România, cea mai bună creștere la nivel de grup pentru al nouălea an consecutiv
Penny România, cea mai bună creștere la nivel de grup pentru al nouălea an consecutiv
Penny România a încheiat anul 2023 cu o cifră de afaceri de peste 8,32 miliarde de lei, reprezentând un avans de 16% față de anul anterior....
Marco Höβl, Kaufland:„Am accelerat ritmul investițiilor sustenabile în trei direcții clare”
Marco Höβl, Kaufland: „Am accelerat ritmul investițiilor sustenabile în trei direcții clare”
Sustenabilitatea joacă un rol esențial pentru Kaufland și, pentru că orice viziune necesită consecvență, anul 2023 a consolidat direcțiile...