Vinul românesc, creștere de 17% în magazinele britanice Waitrose
Retailerul britanic Waitrose a raportat o "creștere" în popularitate a vinului românesc, după ce a obținut vânzări mai mari cu 17% față de anul precedent pentru vinurile prezente în rețea, potrivit esmmagazine.com.
De asemenea, pentru vinurile produse sub marcă proprie în țara noastră, sub eticheta "Blueprint Romanian Pinot Noir", de către Halewood Wines, Waitrose a obținut vânzări în creștere cu 60% în acest an, comparativ cu 2017.
România este a șasea regiune producătoare de vinuri din Europa și este una dintre țările est-europene cu cea mai rapidă creștere în rețelele Waitrose, potrivit distribuitorului.
Citește și: România deschide poarta spre UE pentru vinurile moldovenești
„Vinul românesc este o adevărată poveste de succes, iar ceea ce se spune adesea despre el este că are gust delicios. Suntem foarte mândri de propria noastră etichetă Pinot Noir, realizată de către enologul Lorena Deaconu“, a declarat Victoria Mason, wine buyer la Waitrose.
Cu o suprafață de peste 854.000 de plantații de viță de vie, România este unul dintre cei mai mari producători de vin din Europa, deținând mai mult de o treime din totalul plantațiilor viticole din Uniunea Europeană (36% din totalul de 2,4 milioane de exploatații viticole din UE). La export ajunge doar 4% din totalul producției locale de vin.





