Veniturile Danone România au scăzut cu 5% în 2014

Danone România, liderul pieţei de iaurt, a înregistrat în 2014 o cifră de afaceri de 456 milioane lei (102 milioane euro), în scădere cu 5% comparativ cu anul precedent, potrivit datelor furnizate de companie. Rezultatul a fost influenţat de presiunea preţurilor materiilor prime, dar şi de impactul nefavorabil al evoluţiei instrumentelor de management de risc financiar, potrivit declaraţiilor lui Dieter Schulz, directorul general al Danone Europa de Sud Est.Veniturile Danone România au scăzut cu 5% în 2014

“Să menții un business sănătos și să construiești o bază solidă pentru anii următori înseamnă uneori să iei decizii majore și acesta a fost cazul nostru în 2014. Impactul pozitiv al acestora îl vedem chiar din prima jumătate a anului 2015, prin creșterea produselor din gamele de sănătate activă, pentru copii și gamele de răsfăț. Cea mai recentă investiție în relansarea de portofoliu și, prin aceasta, într-o nouă experiență de consumator, demonstrează încrederea noastră în potențialul pe termen lung al pieței românești și angajamentul nostru de a continua să creăm valoare în România,” a declarat Dieter Schulz.

În ceea ce privește cota de piață, Danone rămâne liderul incontestabil al segmentului de iaurturi, cu o cotă de aproximativ 50% în valoare, potrivit datelor Nielsen citate de companie. În 2014, Danone a continuat să deschidă noi segmente în categorie, aducând noutăți consumatorilor și soluții pentru diverse momente de consum. Între aceste inovații se numără Activia 3 în 1 (3 straturi: iaurt, fructe, cereale), noul Cremosso Intens și produsele de mic dejun pentru copii. În plus, compania a schimbat rețeta pentru iaurtul Danone Natural, care din toamna anului trecut conține doar lapte și fermenți.

Fabrica Danone din București procesează anual în jur de 50 milioane litri de lapte, 98% provenind în 2014 de la fermele partenere din România. Fabrica lucrează pentru piața românească și pentru alte țări din Europa. În total, de la intrarea pe piața românească, Danone a investit în operațiunile locale peste 340 milioane lei.

Începând cu 2013, Danone România a devenit centrul regiunii Europa de Sud Est, incluzând România, Bulgaria, Grecia, Moldova și Țările Adriatice (Serbia, Albania, Bosnia-Herțegovina, Macedonia, Kosovo), deservindo piață potențială de peste 60 milioane consumatori. Danone România este lider de piață pe segmentul iaurturi. Compania are în portofoliu peste 90 de sortimente de produse, realizate în majoritate în fabrica din București, cu lapte proaspăt colectat de la fermierii români.

 

 

Danone România a investit 1 milion de euro pentru energie solară în fabrica din București
Danone România a investit 1 milion de euro pentru energie solară în fabrica din București
Danone România a finalizat investiția de 1 milion de euro în achiziția și montarea de panouri fotovoltaice, care vor asigura 20% din consumul...
Anca Miron, Danone: Preocuparea pentru sănătate persistă, chiar și în contextul actual al presiunii financiare asupra gospodăriilor
Anca Miron, Danone: Preocuparea pentru sănătate persistă, chiar și în contextul actual al presiunii financiare asupra gospodăriilor
După o creștere de 34% în 2022, Danone România mizează în acest an pe diversitatea portofoliului, acesta reprezentând un atu real, în...
 Bogdan Joița, noul director al fabricii Danone din București
Bogdan Joița, noul director al fabricii Danone din București
După numirea lui Cătălin Manoli la conducerea fabricii Danone Aldaia din Valencia, portofoliul său în cadrul fabricii Danone din București va...
Un român, numit la conducerea fabricii Danone din Valencia
Un român, numit la conducerea fabricii Danone din Valencia
Din luna ianuarie a acestui an, Cătălin Manoli, anterior Directorul fabricii Danone România, va prelua rolul de Director al fabricii Danone...