Vânzările Purcari, scădere de 3% în primul semestru
După un început de an cu creșteri importante (+10% în Q1), efectele pandemiei se resimt negativ în bilanțul Purcari. La finalul primului semestru din acest an, Purcari Wineries a raportat venituri în scădere față de perioada similară din 2019. Potrivit raportului financiar, scăderea este de 3%, până la valoarea de 84,9 milioane de lei.
În cazul profitului net, la finalul primelor șase luni din acest an valoarea atinsă era de 15,5 milioane de lei, în scădere cu 9% față de perioada similară a anului trecut.
„Declinul veniturilor a fost determinat în principal de performanțele modeste din China și Moldova, ultima fiind într-o mai mare măsură dependentă de segmentele HoReCa și Duty Free, precum și vânzările de turism ale Chateau Purcari, care au fost puternic afectate de carantină”, se arată în raportul transmis Bursei de Valori București.
În timp ce pe piețele externe cifrele au fost în scădere pentru Purcari, performanța pe piața din România a fost cea mai mare pentru grup. Creșterea pe piața locală a fost de 24% pe fondul unei expansiuni puternice a cotei de piață (5 puncte procentuale în segmentul premium).
Grupul a mai înregistrat performanțe bune și în Țările Baltice, Cehia, Polonia, Slovacia și Ucraina.
„Fiind o companie obișnuită să crească de mai mulți ani cu rate înalte de două cifre, nu acceptăm cu ușurință rezultatele trimestrului doi. Credem că orice criză deschide și oportunități, iar creșterea puternică a cotei de piață înregistrată de Grup este un testament al forței brandurilor și canalelor noastre de distribuție. Noi am continuat investițiile pentru a ne pregăti de revenirea iminentă a consumului și suntem bine poziționați pentru a ieși învingători din această criză”, susține Victor Bostan, Director General al Purcari Wineries.
Purcari Wineries Plc (brandurile Purcari, Crama Ceptura, Bostavan și Bardar) este unul dintre cele mai mari grupuri de vinuri și brandy din Europa Centrală și de Est. Grupul gestionează în jur de 1.400 de hectare de podgorii și operează patru platforme de producție în România și Moldova. Grupul este lider în segmentul de vinuri premium din România, cu o cotă de circa 30% și cel mai mare exportator de vin din Moldova, livrând în peste 30 de țări.



