Valoarea portofoliului Transavia, 81 milioane de euro în 2020
Lider al industriei locale de carne de pasăre, cu capital 100% românesc, Transavia ocupă locul al patrulea în clasamentul celor mai valoroase portofolii de mărci publicat de Brand Finance România, ediţia 2021.
În raportul anual privind cele mai valoroase și puternice branduri românești, portofoliul companiei controlată de familia Popa are o valoare cumulată de 81 de milioane euro, în creștere cu opt milioane de euro faţă de ediţia precedentă.
„Am primit cu satisfacţie clasamentul 2021 publicat de Brand Finance, o confirmare a importanţei investiţiilor noastre în imagine și alinierea activităţii noastre zilnice la cele mai înalte exigenţe internaţionale, chiar și în vremurile de incertitudine pe care le traversăm. Odată cu cei 30 de ani de activitate aniversaţi anul acesta, vom sărbători alături de partenerii și consumatorii noștri printr-o serie de surprize și campanii inovatoare, astfel încât să menţinem și să consolidăm favorabilitatea în rândul consumatorilor din România”, declară Ioan Popa, Președinte – Fondator Transavia.
Transavia operează sustenabil un model de business integrat vertical. Compania are în prezent peste 2.400 de angajați care activează preponderent în cele 29 ferme de creștere a păsărilor și patru ferme de producție vegetală, o fabrică de nutrețuri combinate, trei abatoare de ultimă generație și o fabrică de procesare a cărnii.
Fermele Transavia sunt localizate în opt județe din România, unde anual se produc peste 100.000 de tone de carne de pui. Produsele companiei sunt prezente în majoritatea lanțurilor de retail modern prin brandurile Fragedo, Libertan și Papane. Peste 25% la sută din producția anuală a companiei merge către export, în mai multe state europene, precum Marea Britanie, Irlanda, Franţa, Olanda, Ungaria, Grecia, Slovacia, Bulgaria, Spania și Croația, dar și pe continentul african, zona Mării Mediterane sau CSI.
Brand Finance este cea mai mare firmă independentă la nivel global în consultanța privind evaluarea brandurilor, fondată în 1996, cu scopul conectării brandurilor cu profitabilitatea afacerii. Un Raport de Evaluare de Brand prezintă în detaliu ipotezele, sursele de date și calculele efectuate pentru a ajunge la valoarea brandului. Compania evaluează peste 5.000 de branduri în fiecare an, în toată lumea și în toate sectoarele, publicând peste 100 de rapoarte anual.
Al cincilea raport anual Brand Finance asupra celor mai valoroase și mai puternice branduri românești coincide cu o perioadă de prelungită incertitudine generată de pandemia globală de Covid-19. Turbulența economică se reflectă inevitabil în clasamentul acestui an, valoarea totală a celor 50 de branduri românești de top scăzând cu 3,7%, până la 5,6 miliarde de euro, în condițiile în care economia românească a înregistrat o scădere de 3,9% în 2020.