Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri, cosmetice și produse de îngrijire a locuinței, marcând astfel exitul de pe piața rusă, scrie esmmagazine.com.
Unilever, producătorul unor branduri precum săpunul Dove și maioneza Hellmann’s, a precizat că tranzacția presupune vânzarea întregului business și a celor patru fabrici din Rusia, respectiv vânzarea businessului din Belarus.
Anunțul vine la doar patru luni distanță de la momentul în care Unilever a anunțat că a luat decizia de a separa divizia de înghețată de compania-mamă devenind un business de sine stătător, decizie care afecta 7.500 de angajați. Unilever își propune să devină „un jucător mai simplu și mai focusat”, acest fiind motivul pentru care a lansat un program de reducere a costurilor prin care urmărește să obțină economii de aproximativ 800 de milioane de euro în următorii trei ani. De asemenea, compania își propune să se concentreze pe 30 de branduri-cheie.
Din punct de vedere al rezultatelor financiare, primul trimestru din acest an s-a încheiat cu o creștere de 4,4% a vânzărilor, peste estimările analiștilor de doar 3%. Reprezentanții companiei au declarat că sunt încrezători în faptul că vor reuși să crească și mai mult volumele vândute. În același timp, și prețurile au crescut cu 2,2% în perioada analizată. Analiștii se așteptau ca volumul vânzărilor să crească cu 1,2%, iar prețurile să crească cu 1,8%.
Unilever a continuat să opereze pe piața din Rusia chiar și după ce această țară a atacat Ucraina în februarie 2022 și a fost intens criticată pentru această decizie deși compania a fost printre primele care au decis, în martie 2022, să stopeze importurile și exporturile în și din Rusia.
Guvernul rus a dat undă verde săptămâna trecută pentru vânzarea businessului Unilever, evaluat la aproape 410,9 milioane de dolari.
„În ultimul an am pregătit cu multă atenție vânzarea businessului din Rusia. A reprezentat un proces foarte complex și a presupus separarea platformelor IT și a lanțurilor de distribuție, precum și migrarea brandurilor spre alfabetul chirilic”, au punctat reprezentanții Unilever.
Autoritățile ruse impun o taxă de cel puțin 50% din aceste tranzacții de exit pentru companiile care fac parte din țări „ostile” care au impus sancțiuni Rusiei. Exodul firmelor din Rusia a costat companiile străine peste 107 miliarde de dolari, potrivit unei analize Reuters. Spre exemplu, în cazul Danone pierderea înregistrată de companie s-a ridicat la 1,3 miliarde de dolari ca urmare a exitului din Rusia.
Unilever este unul dintre principalii furnizori de produse de Personal Care, Home Care, Beauty & Wellbeing, Nutrition și Ice Cream, cu vânzări în peste 190 de țări și produse utilizate zilnic de 3,4 miliarde de oameni. În regiunea Sud-Centrală, Grupul Unilever operează pe piețele alimentare, de îngrijire personală și de îngrijire a casei prin intermediul Unilever South Central Europe și Unilever Romania. Unilever South Central Europe, cu sediul în București, coordonează operațiunile de marketing și vânzări din România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru și Moldova.