Unilever, investiție de 85 de mil. euro într-un centru global de inovare
Unilever a inaugurat în Olanda noul centru global de inovare în sectorul alimentar. Acesta este deschis în campusul Universității Wageningen, în vecinătatea centrelor de cercetare, start-upurilor și partenerilor externi.
Investiția totală în acest nou centru numit „Hive” (stup – n.r.) se ridică la 85 de milioane de euro și scopul său este să coordoneze programele de inovare alimentară pentru mărci precum Knorr, Hellmann ori Calve. Unilever declară că cercetarea se va baza pe alimente nutritive, culturi eficiente, ingrediente pe bază de plante, alternative la carne, dar și ambalaje sustenabile pentru alimente.
„Avem nevoie de o transformare fundamentală a sistemului alimentar dacă trebuie să asigurăm mâncarea pentru mai mult de 9 miliarde de oameni într-un mod sustenabil și hrănitor. Malnutriția, obezitatea, schimbările climatice și risipa alimentară sunt probleme care pot fi combătute numai dacă lucrăm împreună pentru a grăbi tehnologia și inovarea. Acest centru global de cercetare și dezvoltare ne va permite să facem exact acest lucru”, completează Alan Jope, CEO Unilever.
Unilever este unul dintre liderii globali pe piața bunurilor de larg consum, cu operațiuni puternice în peste 100 de țări și vânzări în peste 180 de țări. În regiunea din sud-centru a Europei, grupul Unilever desfășoară operațiuni pe piețele produselor alimentare, de îngrijire personală și de îngrijire a locuinței, prin Unilever South Central Europe și Unilever România.
Unilever South Central Europe, cu sediul în București, coordonează operațiunile de marketing și vânzări din România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru și Moldova. În 2018, compania, care deține o unitate de producție la Ploiești, a realizat afaceri de 954,2 milioane lei, în ușoară creștere față de anul precedent, de 6%, și un profit net de 13,6 milioane lei.