Un român consumă, în medie, 6 kg de pește pe an

În România, consumul de pește se află încă la un nivel foarte scăzut, românii consumând în medie aproximativ 6 kg / capita, marcând astfel unul dintre cele mai scăzute niveluri din Europa. La polul opus se situează țări precum Spania și Franța, unde consumul de pește se ridică la 40 kg / capita anual, respectiv 38 kg / capita, potrivit datelor furnizate de Romfood Trading, unul dintre principalii jucători din piața importatorilor și distribuitorilor de produse de pește și fructe de mare din România și dezvoltator al brandului Alfredo Seafood. Un român consumă, în medie, 6 kg de pește pe an

”Conform statisticilor, în acest moment în România se consumă, în medie, o masă de pește la trei săptămâni, ceea ce este extrem de puțin. Suntem conștienți că nu avem cum să ajungem, cel puțin deocamdată, la nivelul Spaniei, țară cu o cultură culinară specific meditaraneeană, unde se mănâncă două mese de pește săptămânal. Așadar ne-am propus o creștere treptată, la o masă de pește pe săptămână. Ca să ajungem aici va fi nevoie de efortul concertat al întregii industrii: de la producători, la importatori, distribuitori și retaileri”, declară Mihai Cristian Dărmănescu, Director General Romfood Trading.

Obiectivul Alfredo este ca, peste cinci ani, o familie să ia o masă de pește pe săptâmână, ceea ce înseamnă triplarea consumului. Valoarea pieței de pește și produse de pescărie se ridică în țara noastră, în momentul actual, la 350 de milioane de euro/an. În condițiile în care consumul de pește va crește de la 6 kg/capita la 18 kg/capita, piața de pește ar putea ajunge, în 2021, la 1 miliard de euro pe an.

Romfood Trading este unul dintre principalii importatori şi distribuitori de produse din peşte şi fructe de mare din România. Compania a înregistrat anul trecut afaceri de 49 de milioane de lei (circa 11 milioane de euro), în creştere cu aproximativ 45% faţă de anul 2014.Comercializarea produselor se face prin brandul Alfredo Seafood (www.alfredoseafood.ro), lansat în 2013.  Produsele Alfredo Seafood sunt distribuite atât în cele mai importate lanţuri de hypermarketuri şi supermaketuri din ţară, precum Kaufland, Carrefour, Mega Image, Metro, Billa, Cora, Penny etc., cât şi în peste 300 de magazine de comerţ tradiţional.

Sursa foto: pre-trend.com.

Categoria de pește congelat și fructe de mare - o piață apatică, în care prețul continuă să dicteze achiziția. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Peștele și fructele de mare congelate, o piață apatică, în care prețul continuă să dicteze achiziția
O piață lipsită de dinamismul anilor trecuți, după cum este caracterizată de către unul dintre principalii producători locali, categoria de...
Produsele din pește, o categorie în care promoțiile luptă cu pragmatismul consumatorilor
Produsele din pește, o categorie în care promoțiile luptă cu pragmatismul consumatorilor
În condițiile în care cuvântul „economisire” reprezintă termenul definitoriu al acestui an, nu este deloc surprinzător faptul că din ce...
Alfredo Seafood: Vom închide 2023 cu vânzări de 100 de mil. lei în retail
Alfredo Seafood: Vom închide 2023 cu vânzări de 100 de mil. lei în retail
Alfredo Seafood, companie românească de top pe segmentele import, procesare, distribuție de pește și fructe de mare, estimează că va încheia...
Alfredo Seafood: Consumul de creveți pe piața locală a crescut cu 15% în T1
Alfredo Seafood: Consumul de creveți pe piața locală a crescut cu 15% în T1
Piața de creveți în România a continuat să crească cu aproximativ 15% în primul trimestru din 2023, față de aceeași perioadă a anului...
Proprietarul Alfredo Seafood, afaceri de 100 de milioane de lei în 2021
Proprietarul Alfredo Seafood, afaceri de 100 de milioane de lei în 2021
Bistromar la Timona, grupul care deține Alfredo Seafood, divizia de distribuție și procesare a peștelui și fructelor de mare, a încheiat 2021...
  Alfredo Seafood, vânzări de pește de 56 mil. lei la nouă luni
Alfredo Seafood, vânzări de pește de 56 mil. lei la nouă luni
BistroMar la Timona, compania care deține marca Alfredo Seafood, anunță vânzări în valoare de 56,1 milioane lei pentru peștele bio, sălbatic...