Studiu EIT Food: Românii nu au încredere în etichetele alimentare

Românii sunt neîncrezători când vine vorba de beneficiile pentru sănătate menționate pe ambalajele produselor alimentare, fiind de părere că majoritatea nu sunt neapărat reale, deși folosirea lor este reglementată la nivel european, arată un studiu realizat de o echipă multinațională la inițiativa EIT Food, cel mai mare ecosistem de inovare în domeniul alimentar. Studiu EIT Food: Românii nu au încredere în etichetele alimentare

Astfel, pentru a simplifica limbajul folosit pe etichetele produselor alimentare și pentru a crește încrederea românilor în informațiile de pe ambalaje, EIT Food lansează proiectul Health Claims Unpacked, sprijinind consumatorii să aleagă corect și informat.

Studiul realizat de EIT Food indică faptul că la nivel european consumatorii au adesea dificultăți în a înțelege mențiunile legate de beneficiile pentru sănătate prezentate pe ambalajele produselor alimentare din cauza limbajului greoi. Afirmațiile cu privire la beneficiile alimentelor cresc confuzia consumatorului și scad încrederea în alimentele pe care le cumpără.

Proiectul european Health Claims Unpacked, realizat de EIT Food, susținut de European Institute of Innovation and Technology (EIT), investighează modalități prin care pot simplifica afirmațiile legate de beneficiile de sănătate ale alimentelor pentru consumatorii europeni. Proiectul propune o abordare de tip gamification prin intermediul platformei Health Claims Unpacked unde consumatorul poate participa în diverse activități care ajută specialiștii să înțeleagă provocările consumatorilor români și, implicit, să găsească modalități mai simple de comunicare a unor informații cu bază științifică.

Orice menționare a beneficiilor de sănătate pe ambalajele produselor alimentare din România este reglementată de Uniunea Europeană care prevede că producătorii pot folosi doar mențiunile aprobate care se bazează pe dovezi științifice. Lista conține însă multe afirmații exprimate într-un limbaj dens, științific, greu de înțeles pentru consumatori.

Finanțat de European Institute of Innovation and Technology, proiectul propune o abordare sociolingvistică asupra modului în care sunt formulate beneficiile produselor alimentare asupra sănătății. Platforma a fost gândită ca un spațiu în care consumatorii să vorbească deschis despre motivațiile care stau la baza achiziționării anumitor produse alimentare în detrimentul altora.

Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Piața de retail și bunuri de larg consum din România va continua să fie influențată de tehnologie și digitalizare, consideră Ramona...
Cât de scump este „ieftinul” din statistică
Cât de scump este „ieftinul” din statistică
Statistic, România este țara cu cele mai ieftine alimente la nivel european. Doar că tot statistic, România este țara cu una dintre cele mai...
Declarațiile înșelătoare de pe etichetele produselor, interzise la nivel european
Declarațiile înșelătoare de pe etichetele produselor, interzise la nivel european
Afirmațiile generice referitoare la mediu și alte informații înșelătoare despre produse vor fi interzise, potrivit unei noi legi adoptate de...
Consumul moderat de cafea, beneficii asupra sănătății
Consumul moderat de cafea, beneficii asupra sănătății
După apă, cafeaua este cea mai populară băutură la nivel mondial, peste două miliarde de cești de cafea fiind savurate în fiecare zi la...
Comisia Europeană vrea să limiteze utilizarea etichetelor eco
Comisia Europeană vrea să limiteze utilizarea etichetelor eco
Comisia Europeană vrea să limiteze folosirea așa-ziselor etichete eco pe piața europeană întrucât, conform unui studiu, afirmațiile legate...
Ce caracterizează viitorul industriei alimentare
Ce caracterizează viitorul industriei alimentare
În ultimii doi ani, industria alimentară a fost supusă unor presiuni drastice, ceea ce a dus la apariția unor tendințe emergente care...