Studiu: 45% dintre români spun că obișnuiesc să facă zilnic curățenie

Reveal Marketing Research a derulat un studiu privind comportamentul de consum al românilor cu privire la produsele de curățenie în această perioadă. În contextul pandemiei, importanța igienei a crescut, iar compania de cercetare a analizat cum se schimbă comportamentele oamenilor și care este impactul asupra activităților lor obișnuite. Studiul a urmărit frecvența activităților de igienizare, loialitatea față de brandurile produselor de curățenie și preferința pentru locurile de achiziție a acestora.
 
45% dintre respondenți spun că obișnuiesc să facă (aproape) zilnic curățenie, iar aproape un sfert (24%) fac acest lucru de 2-3 ori pe săptămână. Femeile dedică mai mult timp curățeniei decât bărbații: 55% dintre ele declară că fac asta zilnic, comparativ cu 37% dintre bărbați care spun același lucru. Cei mai harnici dintre respondenți sunt persoanele cu vârste între 25-34 de ani (50% dintre ei au spus că fac curățenie zilnic), urmați de aproape jumătate (49%) dintre cei peste 55 ani. 
 
Cele mai frecvente activități sunt spălatul vaselor – 9 din 10 respondenți  spun că fac asta zilnic (87%), precum și spălatul rufelor – 4 din 10 români spun că fac asta de 2-3 ori pe săptămână, în special persoanele între 35-44 ani și cu venituri medii. Geamurile sunt spălate mai rar - 22% dintre respondenți spun că fac acest lucru de 2-3 ori pe lună, iar 19% spun că le spală o dată pe lună.
 
Potrivit Reveal Marketing Research, românii declară că preferă să cumpere produse de curățenie din supermarket sau hypermarket (78%), iar 16% dintre respondenți merg la magazinele din proximitatea locuinței. Comenzile online pentru produse de curățenie sunt preferate de doar 6% dintre români.
 
Jumătate dintre respondenți cumpără mai multe produse cu dezinfectant
 
Pandemia a influențat multe comportamente de consum și a avut impact și asupra achiziționării produselor de curățenie în rândul românilor. Astfel, 45% dintre respondenți declară că în prezent cumpără aceleași produse ca înainte de pandemie, însă adaugă în coș și câteva produse noi care conțin dezinfectant sau alte substanțe active, mai ales cumpărătorii maturi – persoane de 45-55 de ani. Numai 5% dintre respondenți spun că acum aleg mai degrabă alte produse, ce conțin dezinfectant sau alte substanțe active. Totuși, 1 din 2 români declară că în continuare cumpără aceleași produse de curățenie ca înaintea izbucnirii pandemiei, conform datelor Reveal Marketing Research, mai ales tinerii de 18-24 ani.
 
Per ansamblu, piața produselor de curățenie este una stabilă - 3 din 10 români cumpără mereu același brand, indiferent de promoții. Peste jumătate dintre respondenți (55%) declară că alternează cam aceleași branduri, în funcție de promoțiile de la raft, atunci când vine vorba de alegerea produselor de curățenie, iar 29% dintre români sunt loiali brandului preferat – îl cumpără mereu pe același, fără să țină cont de promoții. În schimb, unii consumatori achiziționează produse de curățenie pe baza promoțiilor de la raft – 13% dintre respondenți au selectat această opțiune. Un procent de doar 3% dintre români spun că se uită la alte criterii și nu cumpără niciodată același brand, făcând alegerea în funcție de reclamele pe care le văd sau de atractivitatea ambalajelor.
 
Din punctul de vdere al categoriei de vârstă, cei mai loiali sunt tinerii (18-24 ani), un procent de 33% dintre aceștia achiziționează mereu aceleași branduri pentru produsele de curățenie. Din punctul de vedere al veniturilor, cei cu venituri medii se arată cei mai loiali - 32% au acest comportament. Consumatorii care alternează brandurile sunt, în special, cei cu venituri mari – 68% dintre ei au selectat această opțiune.
 
Loialitatea este dată de cantitățile mari cumpărate, iar românii preferă pachetele 3+1 gratis, astfel folosind un timp îndelungat aceleași branduri. În medie, 46% dintre români spun că preferă ofertele cu același produs, de tipul 3+1 gratis, 1+1 gratis, atunci când vine vorba despre produsele de curățenie, iar 40% dintre români, în medie, optează pentru ofertele de cantitate, de tipul primești 20% în plus din produsul respectiv, pentru același preț. Pachetele complementare (de exemplu, balsam + detergent) au fost menționate de 28% dintre respondenți ca fiind atractive.
 
 
 
 
Studiu: 45% dintre români spun că obișnuiesc să facă zilnic curățenie
2022, un nou an record pe segmentul industrial
2022, un nou an record pe segmentul industrial
Numărul retailerilor internaționali care au ales să implementeze și să consolideze hub-uri logistice în țara noastră se află pe un trend...
Top Social Brands 2021: Brandurile campioane în social media din România
Top Social Brands 2021: Brandurile campioane în social media din România
Revista Biz a lansat ediția a 13-a a clasamentului celor mai active branduri în social media din România, care aduce în prim-plan 50 de branduri...
FINALIST PROGRESIV AWARDS: Kaufland lansează prima fermă regenerativă din România
FINALIST PROGRESIV AWARDS: Kaufland lansează prima fermă regenerativă din România
Institutul de Cercetare în Permacultură din România și Kaufland România lansează proiectul Sol și Suflet, primul Centru Permanent de Inovare,...
Pepsi, rezultate în creștere pe 2020 la nivel global
Pepsi, rezultate în creștere pe 2020 la nivel global
PepsiCo Inc a raportat rezultate pozitive pe trimestrul patru din anul trecut, finalizând 2020 cu cifre în creștere față de...
Studiu: 36% dintre români obișnuiesc să cumpere mereu același brand de lactate
Studiu: 36% dintre români obișnuiesc să cumpere mereu același brand de lactate
În medie, 16% dintre români consumă zilnic sau aproape zilnic lactate, iar 19% dintre aceștia spun că au în medie un consum de lactate de...
Planul Nestlé EMENA pentru emisii nete zero până în 2050
Planul Nestlé EMENA pentru emisii nete zero până în 2050
Schimbările climatice prezintă un risc imens pentru viitorul alimentelor. În același timp, producția și consumul de alimente reprezintă o...