Studiu: 4 din 10 români consumă vin cel puțin o dată pe săptămână
România se află pe locul 13 în topul celor mai mari producători de vin din lume și pe locul șase în Europa, drept urmare și românii se înscriu pe lista celor care consumă vin cel puțin o dată pe săptămână.
Potrivit unui studiu realizat de Reveal Marketing Research, una din patru persoane chestionate se regăsește în această situație. Concret, studiul arată că segmentul heavy users (consumatori frecvenți de vin) este compus din 39% dintre români. Urmează segmentul medium users, format din 29% dintre respondenți – aceștia obișnuiesc să consume vin de aproximativ 1-3 ori pe lună. Low users (consumatorii ocazionali) reprezintă 21% dintre români. Aceste segmente corelează cu gradul de informare asupra mărcilor de vin din România.
Cei care consumă vin cel puțin o dată pe săptămână (heavy users) cunosc în medie șapte branduri, iar cei cu un consum moderat (medium users) cunosc șase branduri. Cei care beau vin ocazional (o dată la câteva luni sau mai rar - low users), în schimb, cunosc în medie doar patru branduri din categorie.
Principalele vinuri preferate sunt cele dulci și demi-dulci, consumate frecvent (cel puțin o dată pe săptămână) de peste 40% dintre români. În ceea ce privește culoarea preferată pentru consum, vinul roșu este cel mai apreciat, astfel că 30% dintre respondenți au declarat că obișnuiesc să-l consume cel puțin o dată pe săptămână. Pe locul al doilea, când vine vorba despre frecvența de consum, se află vinul alb menționat de un sfert dintre români (25%). Vinul rose, chiar dacă nu s-a aflat printre primele mențiuni (21% au spus că îl consumă frecvent), acesta a continuat să crească în preferințe în ultimii ani pe piața din România.
Studiul Reveal Marketing Research a realizat și media notorietății cramelor din România și a ajuns la concluzia că cele mai cunoscute crame sunt cele din Moldova, menționate de 90% dintre consumatori, urmate de cramele din inima țării, Transilvania cu 70%, apoi de cele din Muntenia cu 62%.
Pe lângă nivelul de notorietate, studiul a analizat și consumul declarat pentru cramele din România și a identificat din ce regiuni consumă în medie românii. Pe primul loc se află din nou cramele din Moldova (76%). Apoi, românii preferă să consume vinuri din Transilvania (49%) și Banat (39%). Alte crame menționate de oameni sunt cele din regiunea Muntenia, preferate de 34%, Oltenia (25%) și cramele din Dobrogea (17%).
Metodologie: Metoda folosită pentru realizarea studiului a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) și au fost derulate 1.009 interviuri online cu respondenți cu vârsta peste 18 ani, online users, pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban și rural, dintre care 908 consumatori de vinuri cel puțin ocazional. Studiul a fost realizat în perioada 25.02 – 3.03 2021. Eroare de eșantionare +/- 3%. Nivel de încredere 95%.



