Sondaj: Creativitatea și inovația, factori determinanți pentru relansarea activităților economice

La nivel global, preocupările directorilor financiari se modifică pe măsură ce infectările cu coronavirus cresc ca urmare a deciziilor privind relaxarea socială. politică fiscală și dezvoltare economică

Spre exemplu, dacă în urmă cu două luni aproape jumătate (45%) dintre directori estimau reducerea productivității din cauza lipsei capacităților de lucru la distanță, acum doar 26% anticipează pierdere de productivitate în luna următoare, arată cea mai recentă ediție a sondajului global PwC Covid-19 CFO Pulse.

De asemenea, aceștia s-au arătat mai puțin îngrijorați de întreruperile lanțurilor de aprovizionare (17%) și de capacitatea de a gestiona eficient munca la distanță (16%), în condițiile în care majoritatea companiilor au depășit cu succes aceste aspecte.

Grija principală rămâne un eventual val doi al pandemiei. Aproape 60% dintre directorii financiari sunt preocupați de această posibilitate, dar în egală măsură își fac planuri pentru refacerea sau îmbunătățirea fluxurilor de venituri afectate de criză.

63% dintre ei au în vedere produse și servicii noi sau îmbunătățite pentru ameliorarea veniturilor și subliniază rolul principal al inovației în acest proces. 48% intenționează să schimbe strategia de prețuri, fie prin scumpiri, ieftiniri sau noi condiții de plată și 36% să exploreze strategii alternative de distribuție, cum ar fi trecerea la vânzare sau livrare virtuală a serviciilor.

„Majoritatea companiilor au depășit etapa de răspuns imediat la criză, au înțeles că virusul va rămâne o amenințare pentru o lungă perioadă și au început să își adapteze strategiile la noile condiții de piață ca să obțină o recuperare financiară cât mai rapidă. Pentru a genera venituri în contextul schimbat de criză, companiile au nevoie de servicii și produse care să răspundă noilor realități. Prin urmare, creativitatea și inovația vor fi factori determinanți în cursa pentru relansarea activităților economice”, a declarat Ionuț Simion, Country Managing Partner PwC România.

Mai mult de jumătate dintre directorii financiari chestionați de PwC (53%) se așteaptă la o scădere a veniturilor și / sau a profiturilor de până la 25% ca urmare a crizei. Pentru a reface fluxurile de venituri, 63% planifică modificări ale ofertei de produse sau servicii.

Companiile adoptă și noi moduri de lucru. 52% susțin că intenționează să facă din munca la distanță o opțiune permanentă pentru rolurile care o permit, iar 52% vor să îmbunătățească experiența de lucru la distanță.

În prezent, doar 4% dintre directorii financiari afirmă că este încă dificil de evaluat impactul crizei. În aceste condiții, 81% dintre ei continuă să se concentreze pe reducerea costurilor ca principală măsură de atenuare a efectelor crizei, iar mai mult de jumătate (56%) au în vedere amânarea sau anularea investițiilor planificate.

Investițiile Capex (nr.: Capital Expenditure) reprezintă cea mai probabilă sursă de amânare sau reducere a cheltuielilor,  arată  82% dintre directorii financiari, în vreme ce 47% vor reduce cheltuielile operaționale, iar 40% costurile cu forța de muncă.

Metodologie:
Cea de-a cincea ediție a sondajului Global Covid-19 CFO Pulse a fost realizată în prima săptămână a lunii iunie în rândul a 989 de directori financiari din 23 de țări și teritorii: Africa Centrală și de Sud, Brazilia, Caraibe, China/Hong Kong, Cipru, Danemarca, Franța, Germania, Grecia, Irlanda, Japonia, Lituania, Malaezia, Mexic, Orientul Mijlociu, Olanda, Portugalia, Singapore, Suedia, Thailanda, Turcia, SUA și Vietnam.

Companiile din România rămân prudente pe fondul gradului ridicat de incertitudine
Companiile din România rămân prudente pe fondul gradului ridicat de incertitudine
Companiile din România se așteaptă îmbunătățirea indicatorilor macroeconomici, cum ar fi produsul intern brut (PIB), inflația și șomajul,...
Încrederea în economia națională, în creștere față de 2023
Încrederea în economia națională, în creștere față de 2023
Procentul optimiștilor s-a dublat în 2024 față de 2023, 38% anticipând creștere economică comparativ cu 18% anul trecut, potrivit celei de-a...
PwC: Consumatorii vânează promoții și se reorientează către mărcile proprii ale retailerilor
PwC: Consumatorii vânează promoții și se reorientează către mărcile proprii ale retailerilor
Peste două treimi (69%) dintre consumatorii de la nivel global și-au redus cheltuielile neesențiale și majoritatea (96%) au adoptat...
Deloitte: Companiile din România, în general mai optimiste decât cele din Europa Centrală
Deloitte: Companiile din România, în general mai optimiste decât cele din Europa Centrală
Companiile din România sunt preocupate de încetinirea creșterii economice, de creșterea anticipată a șomajului și de inflația ridicată,...