Scădere de 2% pentru Heineken la semestru în Europa Centrală și de Est
Volumul vânzărilor de bere ale Heineken a înregistrat o scădere organică de 2% în primul semestru în Europa Centrală și de Est, la 22,7 milioane de hectolitri. Grupul a înregistrat o creștere a volumelor de bere vândute în România, Serbia și Polonia. Pe de altă parte, piețe precum Germania, Rusia, Belarus și Grecia au înregistrat scăderi.
În raportul financiar se mai menționează că producătorul și-a îmbunătățit profitabilitatea în România, Polonia și Rusia, însă a raportat performanțe mai slabe în Grecia, Slovacia și Croația.
La nivel de grup, olandezii au raportat o creștere organică de 1%, la 98,2 milioane de hectolitri.
”Așa cum era de așteptat, creșterea volumelor de bere a fost mai moderată, în al doilea trimestru, cu un avans de 0,1%, în condițiile în care, cu un an înainte, grupul a beneficiat de o vreme favorabilă, în special în Europa de Vest, și de Cupa Mondială de fotbal. Volumul vânzărilor din al doilea trimestru a fost influențat, de asemenea, de impactul negativ al datei Paștelui, care a venit mai repede decât în 2014”, se arată în raportul semestrial al companiei.
Heineken a realizat o creștere a cotei de piață în mai multe din piețele sale cheie, printre care se numără Vietnam, Țările de Jos (Belgia, Louxemburg, OIanda), Polonia, SUA, și Brazilia.
Heineken este al doilea mare jucător din România în funcție de cifra de afaceri înregistrată în 2014, unde deține patru fabrici: la Miercurea Ciuc, Târgu Mureș, Craiova și Constanța.





