Șase state balcanice vor crea o rețea de siguranță alimentară

Șase țări din sud-estul Europei și-au unit forțele pentru a îmbunătăți siguranța alimentară și a proteja sănătatea consumatorilor. Sub numele de Rețeaua Sud-Est Europeană pentru Siguranța Alimentelor și Controlul Calității (South East European Network for Food Safety and Quality Control, SEEN FSQC), noul organism regional va avea sediul central în orașul croat Zagreb. Șase state balcanice vor crea o rețea de siguranță alimentară

Noua asociație va fi responsabilă atât cu armonizarea standardelor naționale cu cele internaționale, dar și cu schimburile de cunoștințe, experți și servicii între statele membre.

Rețeaua Sud-Est Europeană pentru Siguranța Alimentelor și Controlul Calității  (engl. SEEN FSQC) va fi administrată de instituțiile de sănătate publică din cele șase țări fondatoare - Croația, Bosnia-Herțegovina, Muntenegru, Kosovo, Macedonia și Slovenia. În plus, acestora li se vor alăruta, din vară, și echipe de specialiști din România, Bulgaria, Grecia, Ungaria și Albania.

Printre beneficiile aduse odată cu noua inițiativă se numără protejarea sănătății a 72 de milioane de oameni, dar și facilitarea relațiilor regionale dintre statele implicate. În plus, asociația va stimula creșterea economică a celor șase state, datorită schimburilor de produse care se vor realiza mult mai rapid.

Andrija Stampar, Directorul Institutului croat pentru Sănătate Publică, a declarat că noul proiect ar putea fi implementat în trei sau patru luni. Inițiativa vine în condițiile în care în ultimii ani au existat numeroase scandaluri cu privire la siguranța alimentară. Posibila contaminare cu alfatoxină a laptelui provenit din mai multe țări europene, printre care Croația, Bosnia și Serbia din 2013, dar și „scandalul cărnii de cal” din același an, sunt doar două dintre cele mai sonore exemple.
 

Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Piața de retail și bunuri de larg consum din România va continua să fie influențată de tehnologie și digitalizare, consideră Ramona...
Piața neagră a țigaretelor a crescut până la 9,8% în luna martie
Piața neagră a țigaretelor a crescut până la 9,8% în luna martie
Piața neagră a țigaretelor crește în martie 2024 până la 9,8% din totalul consumului, comparativ cu 7,7% în ianuarie, conform studiului...
Cât de scump este „ieftinul” din statistică
Cât de scump este „ieftinul” din statistică
Statistic, România este țara cu cele mai ieftine alimente la nivel european. Doar că tot statistic, România este țara cu una dintre cele mai...
PepsiCo dublează producția și transformă fabrica din Popești-Leordeni într-un hub de producție european
PepsiCo dublează producția și transformă fabrica din Popești-Leordeni într-un hub de producție european
PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, anunță dublarea capacității de producție a fabricii din...
România, locul 3 în topul vânzărilor online din Europa Centrală și de Est
România, locul 3 în topul vânzărilor online din Europa Centrală și de Est
Cu un procent consolidat de 3,17% din PIB generat de vânzarea online a bunurilor și serviciilor (e-GDP), România se clasează pe locul 3 în...
 Radiografie 2023: creșteri ale prețurilor, schimbări în comportamentul consumatorilor și mai mulți clienți din generația Z
Radiografie 2023: creșteri ale prețurilor, schimbări în comportamentul consumatorilor și mai mulți clienți din generația Z
Principala preocupare a clienților din Europa Centrală, în 2022, a fost legată de creșterea prețurilor la alimente, determinată de creșterea...