Rottaprint, afaceri de 25 milioane de euro în 2020
Cererea crescută pentru etichetele autoadezive și ambalaje flexibile, folosite cu precădere în industria alimentară, a dus la o creștere a businessului Rottaprint cu 9% în 2020, până la o cifră de afaceri de 25 de milioane de euro.
De altfel, potrivit anunțurilor făcute de tipografie pe parcursul anului trecut, piața internă nu a fost singura sursă de creștere pentru business. Rottaprint anunța că a înregistrat o creștere a exporturilor de 18% în primele șase luni ale anului trecut, perioadă marcată puternic de pandemia de coronavirus, iar până la finalul anului 2020 compania estimează o creștere a exporturilor de peste 20% față de 2019. În prezent, un procent de 25% din portofoliul de clienți Rottaprint este reprezentat de companii din străinătate.
În topul celor mai solicitate produse de către clienții Rottaprint în 2020 s-au aflat etichetele autoadezive imprimate și neimprimate, urmate de capacele de aluminiu și PET imprimate și etichetele shrink sleeve.
Pe parcursul anului trecut, Rottaprint a derulat investiții de peste trei milioane euro în dezvoltare software, siguranța angajaților, utilaje pentru creșterea capacității de producție și modernizarea parcului de utilaje, precum și în finalizarea procesului de certificare pentru siguranța alimentară conform schemei FSSC 22000.
„Chiar dacă anul 2020 a fost unul dificil, am continuat planurile și obiectivele propuse înainte de pandemie, adaptându-ne noului context. Pentru acest an, una dintre cele mai importante direcții strategice ale Rottaprint este dezvoltarea de noi soluții sustenabile, conștienți fiind de cât de importantă este responsabilitatea față de mediul înconjurător, prin natura activității companiei”, a declarat Cristi Nechita-Rotta, Director General Rottaprint.
Pentru 2021, compania va păstra constant nivelul investițiilor și va aloca circa trei milioane de euro pentru dezvoltarea infrastructurii logistice, echipamente de ultimă generație, utilaje care să permită reducerea impactului producției asupra mediului, precum și pentru implementarea unui sistem performant de colectare selectivă. Totodată, tipografia estimează pentru acest an o creștere de două cifre a veniturilor.
Cu o experiență de 29 ani, compania Rottaprint, cu sediul în Apahida, jud. Cluj, deține în prezent 4 centre logistice în România: Timișoara, Brașov, Ilfov, Pașcani și 2 centre logistice în Ungaria și Germania, în care lucrează peste 270 de angajați.