Reckitt vinde divizia care produce Air Wick și Cillit Bang pentru 4,13 miliarde de euro
Grupul Reckitt Benckiser a ajuns la un acord cu Advent International, unul dintre cele mai importante fonduri de investiții globale, privind vânzarea a 70% din divizia de îngrijire a locuinței, valoarea tranzacției fiind estimată la 4,13 miliarde de euro. Acordul vizează renunțarea la branduri precum Air Wick, Cillit Bang, Calgon și Woolite.
Încă din vara anului trecut, Reckitt și-a stabilit noul plan de business pentru a crește eficiența operațională, axat pe un portofoliu de 11 mărci puternice, capabile să genereze o creștere puternică și o marjă de profit mai mare. Tranzacția este o parte esențială a acestei strategii și reprezintă un pas înainte semnificativ în reformarea Reckitt.
„Planul Reckitt este să devină o companie mai eficientă în domeniul sănătății și igienei pentru consumatori la nivel mondial. Acest acord ne va permite să ne concentrăm pe un portofoliu principal de mărci puternice, cu o creștere puternică și o marjă mare. Advent va fi acționarul majoritar al Essential Home, iar participația noastră minoritară păstrată în cadrul diviziei va oferi o potențială oportunitate de creștere a valorii pe termen lung pentru Reckitt”, a explicat Kris Licht, Director Executiv al Reckitt.
„Separarea diviziilor reprezintă o oportunitate unică de a crea o platformă concentrată și scalabilă de mărci de îngrijire a locuinței recunoscute la nivel global, care operează în categorii atractive cu oportunități structurale de creștere. Suntem încrezători că ne putem baza pe fundațiile solide ale portofoliului pentru a conduce excelența operațională și pentru a debloca întregul potențial al mărcilor”, a completat Ranjan Sen, Managing Partner Advent.
Tranzacția ar urma să fie finalizată până la finalul acestui an, sub rezerva aprobărilor obișnuite ale autorităților de reglementare, potrivit comunicatului de presă publicat de Reckitt.
Divizia Essential Home din cadrul grupului operează în special pe segmentele de curățare suprafețe și odorizante pentru cameră și a generat venituri nete de peste 2,3 miliarde de euro în 2024, aproximativ 14% din veniturile nete totale ale Reckitt. În termeni financiari, aceasta a generat un profit operațional ajustat de 566 milioane euro la finalul anului trecut, iar în primul trimestru din acest an, divizia a generat venituri nete neauditate de aproape 557 de milioane de euro, cu o scădere a veniturilor nete similare de 7%. Portofoliul Essential Home include mărcile Air Wick, Calgon, Woolite, Cillit Bang, Resolve, Sole și Easy-Off, precum și alte aproximativ 75 de mărci prezente pe peste 70 de piețe.





