Purcari Wineries, creștere double digit la nivelul vânzărilor în primul semestru

Purcari Wineries, producătorul vinurilor Purcari, a raportat o cifră de afaceri de 123,9 milioane de lei pentru primele șase luni ale acestui an, bifând un avans de 16% față de aceeași perioadă a anului trecut. Compania a înregistrat o performanță puternică și la capitolul profitabilitate, marja EBITDA și a profitului net pentru primul semestru ajungând la 31% și respectiv 17%, astfel demonstrând reziliență la presiunile inflaționiste. Purcari Wineries, creștere double digit la nivelul vânzărilor în primul semestru

“Rezultatele demonstrate sunt o ilustrare bună la cât de rezilientă este afacerea noastră, în special într-o perioadă de presiuni economice și inflaționiste. Oamenii continuă să aprecieze vinurile noastre ca pe un lux accesibil. Multe dintre vinurile noastre se regăsesc în top 1% la nivel global pe platforma Vivino, și totuși costă o fracțiune din prețurile unor Chateau-uri sau Case de renume. Vom continua să muncim din greu pentru a ne delecta consumatorii în continuare”, a spus Victor Bostan, Director General Purcari Wineries.

Creștere modestă a vânzărilor Purcari Wineries pe piața locală

În ceea ce privește performanța pe piața locală, Purcari Wineries și-a majorat veniturile cu 7% în intervalul ianuarie-iunie, accelerând vânzările începând cu luna iunie. ”Am raportat un randament bun pentru marca noastră românească Crama Ceptura. Purcari a beneficiat de performanță puternică a seriei Nocturne, destinată exclusiv pentru HoReCa, iar Badar a raportat o creștere foarte puternică pe baza extinderii conturilor cheie, deși de la o bază mai mică”, este precizat în raportul financiar.

Prin comparație, în Moldova compania a înregistrat o creștere de 44% în timp ce pe piața din Polonia creșterea raportată a fost de 10%, iar în Asia avansul vânzărilor a fost de 30%. În ceea ce privește piața din Ucraina, Purcari a reluat vânzările în trimestrul al doilea, cu plata în avans 100%.

”Vânzările în primul semestru al acestui an au scăzut de 3,5 ori față de perioada similară a anului trecut în Ucraina. Menținem echipa locală deoarece continuăm să credem în potențialul pieței ucrainene”, este precizat în raportul financiar.

Pentru 2022, Purcari Wineries estimează o creștere a veniturilor totale de 15 – 20% și o evoluție a profitului net cuprinsă între +10 - +15%. Pe segmentul „Vinuri”, compania estimează o creștere cuprinsă între 10 și 15%.

Purcari Wineries Plc, proprietarul brandurilor Purcari, Crama Ceptura, Bostavan și Bardar, reprezintă unul dintre cele mai mari grupuri de vinuri și brandy din Europa Centrală și de Est. Grupul gestionează în jur de 1.350 de hectare de podgorii și operează cinci platforme de producție în România și Moldova. Grupul este lider în segmentul de vinuri premium din România, cu o cotă de circa 30%, și cel mai mare exportator de vin din Moldova, livrând în peste 40 de țări. Din februarie 2018, grupul este listat la Bursa de Valori București.

 

Victor Bostan, Purcari: Așteptăm cu încredere o creștere robustă în viitor
Victor Bostan, Purcari: Așteptăm cu încredere o creștere robustă în viitor
Purcari Wineries, unul din principalii producători de vin din Europa Centrală și de Est, a încheiat anul 2023 cu o cifră de afaceri de 39,...
Purcari Wineries portofoliu vinuri
Purcari, creștere de 37% a veniturilor pe piața din România la nouă luni
Producătorul de vin Purcari Wineries a raportat o creștere de 26% a cifrei de afaceri pentru primele nouă luni ale acestui an față de același...
portofoliu vinuri Purcari Wineries
Veniturile Purcari, creștere de 30% în prima jumătate a acestui an
Purcari Wineries continuă să își consolideze businessul la nivel de grup și bifează venituri cu 30% mai mari în primul semestru din acest an...
Veniturile Purcari, creștere de 31% după primele trei luni din acest an
Veniturile Purcari, creștere de 31% după primele trei luni din acest an
În contextul presiunilor inflaționiste globale, Purcare Wineries a înregistrat o performanță financiară puternică după primele trei luni din...