Purcari, rezultate în creștere pe piața locală în primele 9 luni
Vânzările Purcari Wineries pe piața locală s-au majorat cu 26% în primele nouă luni din an, până la 69 milioane de lei. În acest interval, brandurile Purcari și Crama Ceptura au înregistrat vânzări de 89% și 73% din afacerile fiecărui brand pe întregul an 2019.
Producătorul de vinuri Purcari Wineries, listat pe Bursa de la București și prezent pe mai multe piețe din lume, a raportat venituri totale în creștere cu 5% în al treilea trimestru, totalizând 138,3 milioane de lei pe primele 9 luni din 2020, un nivel similar cu rezultatele din aceeași perioadă de anul trecut. În acest an, performanțele pozitive ale grupului s-au datorat vânzărilor din România, care au crescut cu 26%, dar și rezultatelor din Polonia (+18%) și Ucraina (+23%), toate trei fiind piețe cu o prezență considerabilă a segmentului de modern trade. Republica Moldova și China, două piețe care au fost foarte afectate de pandemie în prima jumătate a anului, au înregistrat rezultate bune în al treilea trimestru.
În ceea ce privește producția de vin, în vara lui 2020 producătorul s-a confruntat cu condiții de secetă severă. Ca rezultat, producția de struguri din Republica Moldova a atins cel mai scăzut nivel din ultimii zece ani. Cu toate acestea, compania are stocuri suficiente, ținând cont că recolta din 2018 a fost una de excepție.
Purcari Wineries deţine în portofoliu brandurile Purcari, Crama Ceptura, Bostavan şi Bardar și este unul din cele mai mari grupuri vinicole şi de brandy din Regiunea Europei Centrale şi de Est. Începând cu februarie 2018, compania este listată la Bursa de Valori din Bucureşti.
Purcari Wineries administrează circa 1.400 de hectare de podgorii și operează patru platforme de producție în România și Republica Moldova. Grupul este lider pe segmentul de vinuri premium din România, fiind totodată cel mai mare exportator de vinuri din Republica Moldova.





