Profitul Friesland Campina în primul semestru, aproape dublu

Producătorul olandez de lactate FrieslandCampina a înregistrat o cifră de afaceri de 5,6 miliarde de euro în primul semestru al acestui an, în timp ce profitul a crescut cu 85% până la 192 de milioane de euro, aproape dublu față de aceeași perioadă a anului trecut (104 milioane de euro). Profitul Friesland Campina în primul semestru, aproape dublu

Printre factorii care au contribuit la această majorare a profitului se numără creșterea vânzărilor segmentului de produse cu valoare adăugată, evoluția favorabilă a cursurilor valutare, prețuri mai mici la materia primă și un management mai bun al costurilor operaționale. 

„Într-o piață în care incertitudinea este cuvântul de ordine noi am reușit să atingem rezultate bune. Acest lucru demonstrează succesul strategiei noastre  route 2020 care are focus pe creștere și pe crearea de valoare”, a comentat Roelof Joosten, CEO-ul companiei.


Citește și


Despre piața din România nu se dau prea multe detalii, singurele comentarii din raportul de presă fiind că „veniturile și profitul operațional s-au îmbunătățit. Reorganizarea facilităților de producție și a sistemului de distribuție a dus la o reducere a numărului angajaților cu normă întreagă cu 248 de persoane comparat cu 31 decembrie 2014. Volumul vânzărilor și cota de piață pentru principalul nostru brand, Napolact, a crescut,  ceea ce, combinat cu reducerea costurilor, a dus la un profit operațional mai mare.”

FrieslandCampina România a înregistrat în 2014 o cifră de afaceri de circa 400 de milioane de lei, în creştere faţă de 2013 (361 milioane de lei), în timp ce pierderile au fost de 43 de milioane de lei.

FrieslandCampina va concedia 1.800 de angajați
FrieslandCampina va concedia 1.800 de angajați
Rezultatele financiare sub așteptări au determinat producătorul de lactate FrieslandCampina să ia în calcul concedierea a 1.800 de angajați la...
Ferenc Szecskó, FrieslandCampina România: De la începutul anului am schimbat două scenarii de business. Nu am bugetat însă scădere pentru 2023
Ferenc Szecskó, FrieslandCampina România: De la începutul anului am schimbat două scenarii de business. Nu am bugetat însă scădere pentru 2023
De la începutul anului și până în prezent FrieslandCampina România, producătorul Napolact, a trecut prin două scenarii de business ca urmare...
Fost CEO Heineken România, numit la conducerea FrieslandCampina la nivel mondial
Fost CEO Heineken România, numit la conducerea FrieslandCampina la nivel mondial
Jan Derck van Karnebeek, cel care a condus timp de doi ani operațiunile Heineken România în perioada 2009-2011, a fost numit CEO al...
Ferenc Szecskó, FrieslandCampina România: Vrem să atingem pragul de afaceri de 100 milioane euro în acest an
Ferenc Szecskó, FrieslandCampina România: Vrem să atingem pragul de afaceri de 100 milioane euro în acest an
După un an 2021 “dificil și foarte complex”, în care afacerile FrieslandCampina România au scăzut ușor comparativ cu primul an pandemic,...
FrieslandCampina România, investiție de 3 mil. euro pentru intrarea în categoria de cașcaval
FrieslandCampina România, investiție de 3 mil. euro pentru intrarea în categoria de cașcaval
FrieslandCampina România, unul dintre cei mai importanți jucători pe piața locală de lactate, a investit circa 3 milioane de euro într-o nouă...
FrieslandCampina investește într-o nouă linie de producție în fabrica de la Cluj
FrieslandCampina investește într-o nouă linie de producție în fabrica de la Cluj
FrieslandCampina România, unul dintre cei mai importanți producători de lactate pe plan local, investește într-o nouă linie de producție...