Profitul Friesland Campina în primul semestru, aproape dublu
Producătorul olandez de lactate FrieslandCampina a înregistrat o cifră de afaceri de 5,6 miliarde de euro în primul semestru al acestui an, în timp ce profitul a crescut cu 85% până la 192 de milioane de euro, aproape dublu față de aceeași perioadă a anului trecut (104 milioane de euro).
Printre factorii care au contribuit la această majorare a profitului se numără creșterea vânzărilor segmentului de produse cu valoare adăugată, evoluția favorabilă a cursurilor valutare, prețuri mai mici la materia primă și un management mai bun al costurilor operaționale.
„Într-o piață în care incertitudinea este cuvântul de ordine noi am reușit să atingem rezultate bune. Acest lucru demonstrează succesul strategiei noastre route 2020 care are focus pe creștere și pe crearea de valoare”, a comentat Roelof Joosten, CEO-ul companiei.
Citește și
- FrieslandCampina intră pe segmentul bio cu brandul Napolact
- FrieslandCampina mută producția de brânză din Târgu Mureș în Baciu
- Jan Willem Kivits, FrieslandCampina: "2015 ar putea fi anul reintrării pe profit"
Despre piața din România nu se dau prea multe detalii, singurele comentarii din raportul de presă fiind că „veniturile și profitul operațional s-au îmbunătățit. Reorganizarea facilităților de producție și a sistemului de distribuție a dus la o reducere a numărului angajaților cu normă întreagă cu 248 de persoane comparat cu 31 decembrie 2014. Volumul vânzărilor și cota de piață pentru principalul nostru brand, Napolact, a crescut, ceea ce, combinat cu reducerea costurilor, a dus la un profit operațional mai mare.”
FrieslandCampina România a înregistrat în 2014 o cifră de afaceri de circa 400 de milioane de lei, în creştere faţă de 2013 (361 milioane de lei), în timp ce pierderile au fost de 43 de milioane de lei.