Producătorul Doncafe, rezultate în scădere în 2020
Producătorul de cafea Strauss România a rămas pe un trend descendent în 2020, raportând o cifră de afaceri de 133,81 de milioane de lei, în scădere cu 9,5% prin comparație cu anul precedent, potrivit datelor financiare publicate de grupul israelian.
”Vânzările grupului pe piața din România au fost pe trend descendent în 2020 în principal ca urmare a concurenței în creștere pe segmentul de retail, care a avut un efect negativ asupra prețului de vânzare. Un impact negativ l-a avut și scăderea vânzărilor pe segmentul away from home (în afara casei n.r.), ca urmare a pandemiei Covid-19”, este precizat în raportul financiar.
În România, Strauss deține brandurile Doncafe și Amigo, cu ambele mărci fiind prezent în categoriile de cafea prajită și măcinată, dar și în cea de cafea instant. Pe piața de cafea prăjită și măcinată producătorul deținea la finalul lui 2020 o cotă de piață de 17,3%, în scădere față de 2019, când cota de piață a fost de 19,1%. Prin comparație, principalul competitor, grupul JDE, avea anul trecut o cotă de piață de 38,7%. Cât despre piața de cafea instant, grupul israelian avea în 2020 o cotă de piață de 38,3%, la același nivel cu 2019, în timp ce principalul competitor, Nescafe, avea o cotă de 24,1%.
”Pe piața de cafea prăjită și măcinată suntem al doilea producător ca mărime, în timp ce pe piața cafelei instant suntem lider de piață. Anul 2020 a fost marcat de o concurență agresivă și reduceri de preț introduse de principalii competitori în încercarea de a-și majora cota de piață. Încercăm să contracarăm această competiție prin consolidarea brandurilor noastre în relația cu concurența”, mai este punctat în raportul financiar.
La nivel de grup, afacerile Strauss au înregistrat un declin de 2,2% (excluzând efectele fluctuației cursurilor de schimb) față de anul 2019, în timp ce profitul operațional a rămas relativ constant în intervalul menționat.
Grupul israelian Strauss este prezent în România din 1994 și deține o unitate de procesare a cafelei în București. Producătorul deține brandurile Doncafé, Fort și Amigo, acesta din urmă fiind achiziționat în 2014 de la compania braziliană CIA Iguacu De Café Soluvel pentru 20 de milioane de dolari.